ALGEMEEN > Boeken, video-s etc. > Ik zoek een goed theorieboek over keramiek

Beste dames en heren,

Wie kent er een goed theorieboek over keramiek? Een boek dat dieper in gaat op technieken, glazuur etc?

Alvast bedankt!
gevraagd

9 antwoorden

  • Het kleiboek van Luc Versluijs
    beantwoord
  • Dank je Ingrid, dit boek was ik nog niet tegen gekomen dus hier heb ik zeker iets aan.

    Iemand nog een suggestie?
    beantwoord
  • Dani, Een zeer goed boek over glazuren:
    - Keramische Glasuren ( Matthes )
    - Handboek voor GLAZUREN ( David Green )
    Nog een aanrader;
    - The Potter's Dictionnary of Marerials and Techniques ( Hamer )
    beantwoord
  • Beste dani,
    Beetje laat, maar een goed theorieboek is het boek van Klei tot Keramiek van Marieke Koudstaal en Christine Jetten.
    Christine heeft les gegeven op SBB in Gouda.
    Het is een echt basisboek.
    Het kan zijn dat het niet meer te koop is, ik had het uitgeleend aan een stagiaire en nooit meer teruggekregen, maar op de kop kunnen tikken via Marktplaats.

    succes Irene
    beantwoord
  • Dit boek is een uitgave van "Cantecleer"
    ISBN nummer 90 213 2542 X

    Frans
    beantwoord
  • Hallo Dani.
    Kijk eens op www.Bol.com daar staan diverse boeken over keramiek e/o glazuren 2e hands te koop.
    Als je al een boek in gedachte hebt,is het lucratief daar eens te kijken,dan betaal je in ieder geval beduidend minder voor je gezochte boek(indien te koop staand).

    Succes henk vermeulen
    beantwoord
  • Nog even terugkomend op het boek: Van klei tot keramiek.
    Ik neem aan dat u in uw reaktie dit ISBN- nummer hiervoor noemt? En misschien ten overvloede: is dit inderdaad een goed boek?
    beantwoord
  • Beste Ginie,
    Als je echt een basisboek wilt is dit een goed boek vind ik. Er staan aller dingen in over b.v drogen, krimp, en diverse basis technieken e.d.
    En verder heel veel boeken lezen (bibliotheek) In elk boek staat wel weer iets wat je kennis aanvult en uitbreidt.
    Succes Irene
    beantwoord
  • Hallo Irene,

    Denk je dat ik nog aan dat boek kan komen?
    En weet je misschien meer over de opleiding in Gouda?
    Overigens, op dit moment heb ik een boek van de bibliotheek thuis dat heet: Pottenbakken compleet, geschreven door Steve Mattison. Ook heel interessant.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.