ALGEMEEN > Foto op keramiek, transfers etc. > Foto op keramiek

Ik vroeg me het volgende af....
Is het mogelijk om op de één of andere manier een foto op keramiek te krijgen?
Hoe gaat zo'n proces in z'n werk en is het als particulier te doen?
gevraagd

5 antwoorden

  • Beste Jan.


    Heel duur is met transfers,vooral geschikt als je veel exemplaren nodig hebt. SDL producties in Valkenswaard kan dat voor je regelen.
    Relatief zeer goedkoop, voor een foto, kun je terecht bij John Pasveer, telefoon 030 2897512

    succes
    Hans
    beantwoord
  • Hallo,

    Heel lang ben ik al aan het zoeken,of er informatie bestaat over het toepassen van foto's op keramiek.
    Niemand heeft mij tot nu toe kunnen vertellen hoe of dit proces stap voor stap te werk gaat.
    Hopelijk is er iemand die mij het kan helpen via het discussieforum van klei.
    Alvast bedankt.
    beantwoord
  • Beste Betsie,

    surf eens naar www.maatwerktegels.nl
    daar kun je transfers laten maken van foto's die je daarna op keramiek kan zetten.
    Op deze wijze is het voor een enkele foto nog betaalbaar.
    Bij maatwerktegels wordt op een soort kopieerwijze de transfer gemaakt. kostprijs voor een A4 formaat ongeveer 30 euro.
    De traditionele manier is een zeefdruk in 4 kleuren, voor een enkele foto al gauw 300 euro aan kosten

    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Beste Betsie en Hans,

    Graag wil ik de stand van zaken doorgeven wat betreft de mogelijkheden van fotodruk op glas en keramiek bij SDL Produkties.
    Het is blijkbaar al even geleden dat Hans op onze website heeft gekeken.
    Inmiddels kunnen wij ook digitaal printwerk verzorgen. Wat inderdaad voor sommige toepassingen een mooie oplossing kan zijn.
    Wij zijn inmiddels zover dat we een digitaalprint plus extra's, zoals flexibele coatings en steunkleuren
    kunnnen leveren tegen betaalbare prijzen.
    Dus ook voor 1 stuks.
    Graag nodig ik jullie dan ook uit om eens een kijkje op onze website te nemen.
    Voor speciefieke vragen over alle mogelijkheden kun je terecht bij sdl@sdlprodukties.nl

    met vriendelijke groet,
    Stef de Leuw

    beantwoord
  • Hallo Betsie,

    Toch als je het wat vaker zou willen gaan toepassen- foto's op keramiek- is zelf gaan zeefdrukken best wel een leuke oplossing.
    Een simpele start is echt niet zo vreselijk duur of moeilijk, een computer heb je waarschijnlijk al.
    Een sjabloon maak je met behulp van je printer.Om simpel te starten maak je een sjabloon voor 1 kleur;een donkere schaduwkleur.Als je nu gaat drukken krijg je ongeveer het resultaat van een oude contrastrijke
    zwart/wit foto.Wil je kleur dan schilder je die gewoon zelf in met kwasten, onderglazuur ,glazuur of opglazuur.
    Zelf gebruik ik ook wel foto's als inspiratie voor het maken van reliefs, voorbeelden hiervan kun je zien op mijn site:http://www.reliefs.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.