ALGEMEEN > Ovens > Stop slaat er uit

Ik heb een Rhode ecotop 60. 5 maal zonder probleem gestookt. Maar nu slaat de stop (een c16) eruit, 2 keer ergens tussen 600 en 750 graden. 2 dagen later nogmaals gestookt precies hetzelfde.
Vannacht de oven nogmaals gestookt, extra rustig opgestookt. (een biscuit brand steengoed zit er in). Voor 't slapen rond 740, vanmorgen echter weer de stop eruit.....
Contact met leverancier, maar ook daar staan ze voor een raadsel. Sigrid
gevraagd

8 antwoorden

  • Ik heb het zelfde probleem sinds de aanleg van een nieuwe stoppenkast met automatische stoppen (stadsautomaat noemen ze dat geloof ik) Deze zijn zo gevoelig dat ze bij het minste of geringste afslaan. Ik heb dat met een electricien besproken en deze kan (voor de krachtstroom van mijn oven) een 10xzo ongevoelige automaat plaatsen. Ik hoop dat dat gaat helpen. Geen antwoord waar je veel aan hebt, maar je bent niet de enige en wie weet is er iemand op het forum, die er meer van weet!
    beantwoord
  • Jaap, dit wijst toch op een minimaal verlies op de installatie. Dit kan bv. dat er een weerstand zijn isolatie laat af weten, denk ik. Dit kan een technieker meten of er een lichte stroomspanning op de mantel van de oven zit. Soms verwaarloosbaar, maar kàn verergeren. En misschien weet iemand hier er meer over.
    beantwoord
  • Dag Sigrid
    automatische zekeringen zijn gevoelig voor piekspanning, een trage zekering helpt maar vliegt er bij mij tijdens de cursus soms toch nog uit.
    Het probleem bij mij is niet de oven, want ik stook op gas, maar het betreft de draaischijven.
    groet Hans
    beantwoord
  • Hallo allemaal,
    Bedankt voor de reacties. Vrijdag komt de elektricien langs om een tragere zekering te plaatsen.
    Voor de draaischijf heb ik een b ook laten vervangen door een c16, want die sloeg er ook uit (oude huis met oude stoppen inderdaad nooit een probleem).
    Hoop dat het dit keer net zo goed werkt, met een c20 voor de oven. Ik zal het even laten weten. groet Sigrid
    beantwoord
  • Het werkt! Biscuit stook gelukt. groet Sigrid
    beantwoord
  • Ook inmiddels 1000 antwoorden van Hans!!!!!!!!!!
    Bedankt Hans!!
    Een bedankje waarvan ik denk: namens ons allen!
    Ik ben benieuwd of de teller opnieuw begint!
    beantwoord
  • he ja dat was de duidzendste
    wow hij telt dus door want dit is 1001
    beantwoord
  • Voor het eerst gestookt (gladbak) met de nieuwe aardlekschakelaar (Hager, inter. differentiel RCCB
    4P 40A 300mA A SEL . Probleemloos gebakken!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.