ALGEMEEN > Techniek > opbouwen

ik stel me al een tijd de vraag of er gekende keramisten zijn waarvan het werk zuiver opgebouwd word

6 antwoorden

  • ja Dimitri die zijn er

    Magdalena Odundo is er een, ik hoop dat ik de naam goed schrijf, google haar maar eens mooi werk perfecte handopbouw

    groeten Hans

    p.s. gewoon lekker kleien jong en niet zo gefrustreerd zijn
    beantwoord
  • Ik heb ook al enige worstjes (in klei) gedraaid, ook om platen te maken (niet iedereen heeft een kleiwals). Ik vind het heel onspannend werken. Je moet wel met een goede tekening werken of een profiel in karton uitsnijden.
    Mijn porseleinen stukjes bouw ik ook op, wel niet altijd met worstjes, maar met stukjes, bolletjes, lapjes enz...
    Maar ik ben geen gekende keramist, ik moet er niet van leven, dit even erbij.
    beantwoord
  • teneerste ben ik niet gefrustreerd ik stelde gewoon een vraag mag dit ook al niet
    beantwoord
  • Goeie vraag Dimitri. Een van de meest bekende keramisten die met ' kleiworstjes ' werkt is David Roberts. Heb me begin '80 er jaren me voor de eerste keer mogen vergapen op zijn kunde en werken.

    http://www.davidroberts-ceramics.com/
    beantwoord
  • En voor het archief: Samen met Eddy Pork heb ik ook van Roberts de techniek Raked Raku opgestoken.
    beantwoord
  • Ik ben nog een groentje in de keramiekwereld dus ik mag het vragen:
    hoe maken de "gekende" keramisten dan wel hun werk? Of te wel, wat is "niet zuiver" opgebouwd werk?
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.