ALGEMEEN > Ovens > deksel gaat open

Ik heb dit weekend mijn nieuwe ROHDE oven voor het eerst gestookt, tot 850 gr. Heeft iemand ervaring met een bovenlader waar de deur van open gaat staan?
Er werd al gezegt dat ik de sluiting er niet op mocht zetten omdat de deur (of klep) zich nog moest zetten! Blijft dit zo bij elke brand?
gevraagd

4 antwoorden

  • Dat het deksel opengaat bij het stoken lijkt me niet goed, ik zou even contact op nemen met je leverancier, als ik jou was.
    beantwoord
  • Het zal niet zoveel verschil maken met een eerste stook wat betreft het merk oven, denk ik. Mijn oven betreft een Keramikos oven en deze heb ik voor het eerst gewoon met deksel gesloten (sluiting er op) gestookt.
    Hoe dat met een ROHDE werkt, daar heb ik geen ervaring mee.

    Hoe "open" ging het deksel van de oven dan, Monique?
    Want zie je, met een gesloten deksel ( sluiting er op) ziet men bij de Keramikos-oven (in het donker) toch altijd (blijvend bij elke brand) een oranje streepje tussen oven en deksel. De gebruiksaanwijzingen om je oven op een bepaalde afstand te plaatsen van brandbaar materiaal en eventueel gipsplaten tegen de muur bij bepaalde situaties (dus veilig bepalen waar de oven komt te staan) is o.a. daarom niet voor niks...
    Heeft de fabrikant aangegeven dat je de sluiting er niet op mocht zetten?
    beantwoord
  • ik heb ook een nieuwe rohde oven en door de hitte zet de oven wat uit waardoor het deksel een klein beetje open zet is normaal zet je de sluiting er op gaat het deksel met de tijd bol staan en je moet ook weten warme lucht stijgt dus je geen zorgen maken
    beantwoord
  • Ik heb de oven nu een paar keer gestookt en doe nu de klem op de deur. Alles gaat goed en de temperatuur is precies zoals die moet zijn. Ik ben er nu dus wel gerust op. Heb ondehand ook contact gehad met Rhode en de winkel in Aken waar ik hem gekocht had.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.