ALGEMEEN > Techniek > bord met vakken maken

Ik wil een aantal vierkante borden maken met vakken, een soort fonduebord maar dan met hogere randen.
Hoe zou ik dat kunnen aanpakken ? En hoe kan ik vier dezelfde borden maken.
Ik zat te denken aan een gietmal van gips. Als ik het bord op zijn kop giet kan ik geen schuine rand maken, dan is het niet lossend. De bodem is dan helemaal vlak, dat staat denk ik niet stabiel.
Ik zou ook het bord rechtop kunnen gieten, zou ik dan de randen van de vakken nog toe kunnen voegen ?
Volgens mij moet het eenvoudig kunnen maar zie ik de oplossing over het hoofd.
gevraagd

2 antwoorden

  • Dag Peter,

    er zijn verschillende technieken te gebruiken, Bv,
    1. Een gips drukmal maken, maak een vierkant blokje gips, je bordmodel en als hij wat uitgehard is kun je met gutsen mooie hoge lijnen ingutsen. Mal goed laten drogen en vanuit platen klei kun je over de mal je borden indrukken.
    2. Borden draaien, vierkant snijden en met een vulbaar kitpistool de hogere randen " opspuiten"
    3. Vanuit platen klei vierkante borden maken en repen klei, zo hoog je zelf wilt, de randen opzetten. Eventueel over een holle of in een bolle vorm laten drogen.
    Probeer maar eens iets uit, je komt er vanzelf achter welke techniek je het beste ligt.
    Succes, Netty Janssens
    beantwoord
  • Beste Netty,
    Bedankt voor je reactie. Het is erg duidelijk. Ik denk dat ik nummer 1 als eerste ga proberen.
    Peter
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.