ALGEMEEN > Diversen > Kleur geven aan gebakken grès...

Als een echte beginneling,heb ik de verkeerde klei gekozen.Het onderwerp is geweldig uit de oven gekomen,maar zo zwart als houtskool,heel indrukwekkend om te zien,maar wel te zwart.
Zou iemand mij een tip kunnen geven hoe ik kleur kan geven,zonder dat het aspect aardewerk verdwijnt en zonder dat ik het opnieuw hoef te bakken. De oven die ik gebruik is nl niet altijd disponible. Hartelijk dank!
gevraagd

6 antwoorden

  • misschien is een optie om het te patineren met acrylverf,
    in een koper, brons of zilverkleur....
    plaats anders een foto van beeld misschien dat er dan andere ideeen ontstaan.
    gr.
    beantwoord
  • Dag Anne,
    Soms komen dingen anders uit de oven dan je verwacht.
    Zelf had ik vroeger het gevoel dat het dan "mislukt" was, tegenwoordig probeer ik dat anders te benaderen en het als "geschenk" te zien, waarin de klei een andere visie presenteert dan wat ik in gedachten had.
    Missschien kan je hier wat mee.
    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Bedankt voor de reacties. Het lukt mij helaas niet er een foto bij te doen. Ik heb gedacht aan acrylverf,gemengd met teakolie en dat is eigenlijk best goed gegaan. Het aspect "beton" is weg,het glanst en je ziet de vage pigmenten. Maar het is een nogal rare oplossing,dus dacht ik aan anderen die zoveel professioneler zijn en wat die zouden doen.
    beantwoord
  • Als het resultaat je echt niet bevalt, zou ik zelf denk ik ook met acrylverf aan de gang gaan. Denk alleen dat het lastig wordt, omdat het beeld nu zo zwart is. Gewoon proberen lijkt me :)
    beantwoord
  • Ik heb inderdaad ondertussen een oplossing gevonden,ws raar voor de meesten,maar ik heb in teakolie pigmenten opgelost,maar zo dat de kler transparant blijft want het is te erg om de gebakkenklei weg te verven en het resultaat was niet slecht!
    beantwoord
  • dus je bent nu wel happy met het resultaat? Perfect :)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.