ALGEMEEN > Tips > Klei uitsteken met koekjesvorm

Ik heb grote ronde bloemen met een koekjesvorm uitgestoken en dan plat op een houten plaat laten drogen. Ik glazuur en bak ze dan. Nu is mijn vraag hoe kan ik beide kanten gelijk mooi hebben, ik heb nu wel een voorkant en achterkant (ong zoals een koekje).
Mvg Rita
Bijlagen:

2 antwoorden

  • Hallo Rita, bedoel je dat je de bloemen plat op een plaat bakt zodat de onderkant niet geglazuurd is? Als dat zo is gebruik je toch gewoon triangeltjes? Je hebt ze in grote en kleine maten, ook van verschillende materialen.
    Het glazuren doe je op dezelfde manier als nu, alleen even laten drogen zodat je de bloemen op kan tillen en op een schone plaat leggen en de achterkant bewerken.
    Wat je ook kan doen is als je kleiplaat maakt voor het uitsteken van de bloem dat je daar een motief in verwerkt en die dan na de bisquit bak insmeert met een oxyde, je hebt dan ook een bewerkte achterkant en kan die gewoon op je bakplaat leggen.

    Succes.Caroline.
    beantwoord
  • Ik glazuur ze helemaal en bak ze aan een kralenrekje, ik bedoel eigenlijk dat je er echt een voor- en achterkant aan ziet. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen maar je ziet (ik toch) op welke kant ze gelegen hebben om te drogen (voor het bakken).

    Groetjes Rita
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.