ALGEMEEN > Raku, Naked raku, Pitfire > Raku oventje

Raku oventje Wie heeft reeds een rakuoventje gemaakt uit het raku 2 boek ? Hoe meng je de carbide met welke lijm ? Het mijne trekt in blazen ! Wie heeft er ondervinding daar over en ben je tevreden over het resultaat ? Dirk Thienpont
gevraagd

3 antwoorden

  • Ik heb zelf een raku-oven gebouwd. Heb geen lijm gebruikt, maar maakt gebruikt door het klemmen van de ovendeken. Kijk eens als je op google intypt: Marion arts keramiekvitrine en je leest meer over raku. (even de juiste link klikken) Succes en als er vragen zijn hoor ik het wel.

    Marion
    beantwoord
  • Bedankt voor de uitleg ik heb ook een raku oven gemaakt met lijm en knopen en werkt perfect, maar mijn vraag was voor het maken van het kleinen raku oventje diameter 8 cm op 4 cm hoog om in een microgolfoven op te warmen tot 900 graden en meer in 8 min zoals beschreven staat in het raku 2 boek van Knobs. Hij zegt dat je de binnenkant moet bedekken met silicium carbide, maar met wat meng je die carbide om vast te hechten ? waterglas heeft men me reeds gezegd . Heeft iemand dit ook reeds proberen maken ?
    Dirk 10p
    beantwoord
  • mail met Ed? (knopsclay.nl)
    hij helpt je zo verder denk ik...
    succes en groetjes monique
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.