ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Krimpglazuur

Hallo,

Na het mooi resultaat met de restglazuur zou ik nu voor mijn organische structuren willen werken met krimpglazuur. Ik heb me geïnformeerd en beschik over de nodige informatie om te gaan experimenteren. Ik vraag me alleen af hoe ik de glazuur 6 mm dik kan gaan aanbrengen. Denken jullie dat ik het werk best eerst vrij dik spuit om het dan verder te glazuren met een penseel of zou het onmiddellijk aanbrengen van een dik papje met het penseel beter kunnen lukken ? Om jullie een idee te geven van wat ik bedoel, heb ik een plaatje toegevoegd dat de glazuur illustreert van een werk dat ik op het internet vond.

Danny
Bijlagen:
gevraagd

2 antwoorden

  • Danny, dit is een voorbeeld ( foto ) van het tegenovergestelde van een ' loop-glazuur' ( lage viscositeit ). Door zijn hoog gehalte Al²O³ gaat dit glazuur niet ' vloeien ', maar samentrekken. Best met laag op laag opbouwen door middel van spuitpistool. Belangrijk: langzaam stoken of lang na-pendelen.
    beantwoord
  • Dag Lucien,

    Bedankt voor de tip. Die bespaart me wellicht een hoop tijd nutteloos geëxperimenteer.

    Danny
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.