ALGEMEEN > Ovens > cantaldraad waar te koop?

Weet iemand waar ik cantaldraad kan kopen?
Groet,
Hanneke Bruijnjé

9 antwoorden

  • Dag Hanneke Bruijnjé.
    Ik heb 2 jaar geleden bij Robbelien,Swalmen 2 verschillende diktes kantaldraads gekocht.
    Groet, Toon Naenen
    beantwoord
  • beantwoord
  • Westeneng Ovenbouw B.V.
    Wielweg 46
    3785 KR Zwartebroek
    Telefoon 0342-461931
    Telefax 0342-462302
    Website www.westeneng-ovenbouw.nl
    beantwoord
  • Waarschijnlijk bij alle leveranciers voor pottenbakkersbenodigdheden. Adressen vind je onder de Commerciële adverteerders of via onderstaande link (dmv kopieëren en plakken in je browser):
    www.klei.nl/links/adverteerders.aspx
    beantwoord
  • OBU electrowarmte verkoopt diversen maten Kanthal draad.
    beantwoord
  • beantwoord
  • Hallo Hanneke als je 1,2 mm dik zoekt, heb ik nog
    een flinke hoeveelheid liggen.
    Ook dunner heb ik nog van 0,5 tot 1mm.
    Interesse mail me dan. jonk.pottery@hetnet.nl
    beantwoord
  • Hallo Henk,

    Er zijn inmiddels al wat weken verstreken en via allerlei media heb ik advies gekregen. Ik wilde het gebruiken voor standaards te maken om objectjes rechtop te kunnen stoken in de raku oven.
    (Uiteraard in een standaard) Dit werd mij afgeraden vanwege de buigzaamheid van cantaldraad. Ik heb rvs? pennen gekocht en ben daar mee aan het werk gegaan. Deels gelukt, maar deels ook niet omdat de pen doorboog.
    Toch allemaal bedankt voor de antwoorden,
    mvg
    Hanneke
    beantwoord
  • Hanneke, zal ik je eens een tip geven? Wat wél geschikt is zijn betonmatten met 10 X 10 maaswijdte en 5 mm dikte. Deze zijn gemaakt van koolstofstaal en plooien niet in raku-stook. Een ruitje zo verknippen dat er nog vier beentjes aan blijven zitten. Een beetje zoals het symbool " hekje " op je toetsenbord of telefoontoestel. Plooi de beentjes naar binnen toe, iets verder dan 90°. Door de wat piramidale vorm krijgt de zo bekomen standaard nog meer draagkracht. Na elke stook zal er zich aan de buitenkant zich een zwart laagje vormen, waardoor de diameter van de draad afneemt. Na een 10-tal stoken de standaard vervangen. Ook na elke stook de standaard in water afkoelen ( temperen ). Kan werkstukken dragen tot 2 kg.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.