ALGEMEEN > Ovens > Derde knop op Nabertherm Hobby 100

Ik heb een Naber Hobby 100 (bouwjaar 1984) gekocht. De temperatuurregeling is een "Temperature Controller P". Twee van de drie draaiknoppen snap ik: Temperatuurinsteling en een percentage van vermogen. De derde knop heeft een schaal in 'min' van 0 tot 60. Heeft iemand een idee wat ik hierme kan doen? Vorige eigenaar weet het niet en Nabertherm reageert niet.
Jakko

10 antwoorden

  • Nabertherm ovens worden o.a. verkocht door Snijstaal - De Kwakel, Keramikos - Haarlem en Robelien - Swalmen. Kijk voor adressen onder CommerciĆ«le adverteerders.
    http://www.klei.nl/links/adverteerders.aspx
    beantwoord
  • Ik ben een beetje teleurgesteld over het antwoord. Jullie zijn de vierde bron die ik probeer (na Google, vorige eigenaar, en Nabertherm).

    Ik vind het niet correct om een leverancier met mijn vraag lastig te vallen als die niets aan mij gaat verkopen. Bovendien is het maar de vraag of ze het antwoord weten omdat de besturing al meerdere jaren digitaal is.

    Op dit forum moeten toch tientallen deelnemers zijn, die het antwoord in twee regels op kunnen schrijven? Het is dan meteen voor de eeuwigheid vindbaar op internet.
    Jakko
    beantwoord
  • Laat ik zelf een voorstel doen:
    Stel ik met deze knop de tijd in die de oven pendelt als de ingestelde temperatuur wordt bereikt, en waarna hij uitgeschakelt om af te koelen?
    Jakko
    beantwoord
  • Ik heb uiteindelijk toch met een aantal dagen vertraging een handleiding van Nabertherm gekregen. Heel netjes vind ik.
    De derde knop is inderdaad de pendeltijd na bereiken van de maximale ingestelde temperatuur. Daarna schakelt de oven uit. Het is wel van belang dat de knop op minstens 10 minuten staat. Anders schakelt de oven niet in.
    Jakko
    beantwoord
  • Jakko, toch goed dat je zelf met het advies van "KLEI " het antwword gevonden hebt. Je vind hier altijd wel een goed antwoord. Petje af voor deze mensen.
    beantwoord
  • Jakko, ook ik heb van dezelfde geen handleiding, ik begrijp de 2 de knop niet namelijk % vermogen, zou je mij de handleiding hierover kunnen door mailen ? Dat zou fantastisch zijn mvg Vera
    beantwoord
  • Vera,
    De %-knop bepaald het vermogen van de oven. Als de knop op 30% staat, zal de verwarming bv. 20 sec. aanstaan en vervolgens 40 sec. uit.
    Ik wil je de handleiding graag als pdf toesturen (het zijn maar 2 bladzijden, maar wel 7 Mb), maar hoe?
    Jakko
    beantwoord
  • Ik heb mijn Nabertherm oven ongeveer een jaar geleden tweedehands gekocht zonder handleiding en al heel veel gebruikt om kralen mee te maken voor mijn juwelen www.verareyniers.be. Al de standen op de 2 de knop ondertussen uitgeprobeerd, nooit enig verschil gemerkt in eindresultaat, maar me wel blijven afvragen waarvoor hij juist dient. In ieder geval hartelijke dank bij voorbaat om de handleiding te willen delen mijn mailadres is vera.reyniers@pandora.be
    beantwoord
  • Jakko, ik wil je niet opjagen maar moest je tijd vinden kan je me dan de handleiding door mailen? eeuwige dank, enfin zo lang ik leef althans
    beantwoord
  • Ik heb de handleiding doorgestuurd
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.