ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > zwart-zilverkleurig glazuur.

Wie kan mij helpen aan een recept van zwart-zilverkleurig glazuur?(mat!) Steengoed? Andere temperatuur is ook goed. Marchien

8 antwoorden

  • zie deze rubriek: MAT ZWART GLAZUUR 25-9-2010
    beantwoord
  • De moeite waard zwart-zilver. Zijdemat, baktemparatuur 1140 graden
    fritte 10.05 50
    Zinkoxide 25
    Nepheline 25
    Ijzeroxide 5
    Koperoxide 3
    Kobaltoxide 1
    beantwoord
  • Dag Lucien, Dankjewel voor je reactie. Is de glazuur uit het bericht van 25-9-2010 zwart-zilverkleurig?
    Ik zie dat helaas niet. Wat zie ik over het hoofd?
    beantwoord
  • Dag Petrus, Ik ga dit glazuur o.a. toepassen. Dankjewel, P
    beantwoord
  • Prema, zilverkleurig zit er niet in, maar als je het mangaan door koper gaat vervangen zal dit wel eerder naar brons neigen en mat moeten blijven.
    beantwoord
  • Hallo Ptrema,

    Uiteraard zou ik dit recept niet plaatsen als dit anders dan zwart-zilver zou zijn. De foto is niet geweldig maar ik hoop dat je toch kan zien dat het zwart zilver is.
    De glazuur is gebruikt op creaton 254 witbakkend.
    Wellicht wordt het met de opmerking van Lucien wat meer zilver en minder zwart.

    Gr.Petrus.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Dag Petrus, Helaas is de glazuur niet zwart-zilver geworden. Op zichzelf niet een verkeerd glazuur, maar niet de kleur die ik graag zou hebben. De temperatuur waarop ik het gestookt heb, is 1180Graden. Is dt misschien te hoog?
    Vriendelijke groet, Prema
    beantwoord
  • Hallo Prema, Zover gaat mijn kennis niet. Mijn resultaat was een toevalstreffer op 1140 graden waarop ik indertijd op stookte. Wellicht moet je nog eens een proefje doen op deze temperatuur.
    Met vriendelijke groet Petrus.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.