ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuren mengen

Hallo allemaal:),
Ik koop altijd poederglazuren, meestal van Carl Jager. Nu heb ik spaansrood gekocht en vraag me af of ik dat kan mengen met wit zodat het rose wordt? En kun je zwart dan met wit mengen zodat het grijs word?
Ik kom steeds recepten tegen om glazuren zelf te maken maar waar kun je die grondstoffen kopen?
Dan heb je wrs een zeer nauwkeurig weegschaaltje nodig? Misschien beetje domme vragen maar ik ben een beginner:)
Groet Joke
gevraagd

12 antwoorden

• Hoi Joke
    Ik meng soms de poederglazuren van Ve-Ka, dat gaat goed, soms komen er hele mooie kleuren van. Carl Jager ken ik niet dus daar zou ik niets over kunnen zeggen qua mengen. Ik zou zeggen, probeer!
    Succes ermee, Groetjes Tiff
    beantwoord
  • Dankjewel voor je snelle reactie Tiff!
    Meng je dan de poeders of maak je ze eerst apart met water en dan mengen?
    groetjes Jook
    beantwoord
  • ik meng ook wel eens de glazuren (welte). ieder keer weer een verrassend resultaat. gewoon uitproberen!
    gr
    beantwoord
  • Wanneer men kant-en-klare- glazuren koopt kent men niet de inhoud van het glazuur. De fabrikant houdt dit niet voor niets voor zichzelf. Ik bedoel daarmee dat men niet kan nagaan wat de ingrediĆ«nten zijn van het glazuur.
    Wanneer men dan een rood gaat vermengen met een wit dan werkt dit niet als waterverf.
    Rood met wit word roze bij waterverf en blauw met geel word groen. Voor glazuren is dit een verkeerde denkwijze.
    beantwoord
  • De grondstoffen, Joke, kun je kopen bij een groothandel in kleimaterialen. Adressen te vinden op dit forum/Internet. Te bestellen via Internet of je doet je licht op om een bezoekje te brengen aan een bepaalde groothandel, bij jou in de buurt.
    Je hebt inderdaad een goed weegschaaltje nodig om tot een goed resultaat te komen.
    beantwoord