ALGEMEEN > Stoken > kostprijs raku stoken

Hallo, ik kreeg van iemand de vraag om haar werken raku te stoken.Nu weet ik niet hoeveel ik hiervoor zou moeten rekenen, het zou gaan om een volle oven van 70 liter. Is er iemand die weet wat de gangbare prijs hiervoor is?
Mvg, Els
gevraagd

2 antwoorden

  • Enig idee voor een gangbare prijs heb ik niet voor jou, Els. Het hangt er vanaf wat men hier zelf mee wil.
    Voor een raku-stoker is het al snel duidelijk hoeveel keer men met één gasfles kan stoken en kan men zo berekenen zodat men de kosten hieruit kan halen. Wil men de kosten er uit hebben en werken voor een vriendenprijsje of gaat het om verdiensten? Wanneer het om verdiensten gaat dan kan men ook de tijd berekenen die men er in heeft gestoken.
    Een volle oven van 70 liter, raku gestookt zegt mij niets.
    In bijv. een olievat is de volledige inhoud van het olievat namelijk niet te benutten en spreek ik liever van een volle ovenplaat.
    Met een beetje geluk kan ik daar nog iets extra's bovenop plaatsen maar dat hangt weer af van het soort werk en van het te verwachten eindresultaat van dat werk.
    De vraag komt dan eigenlijk weer terug bij jou en: zou je dan graag wat verdienen of moeten de kosten er uit?
    beantwoord
  • Hallo Marrie,
    met een volle oven bedoel ik eigenlijk een volle ovenplaat. Het gaat me er eigenlijk niet echt om om er iets aan te verdienen, maar het gaat hem ook niet om een vriendendienst.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.