ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Wat is de goede verhouding van ijzerchloride en water?
Ik heb een vraag over de hoeveelheid ijzerchloride die gebruikt wordt in een alternatieve Saggar stook van Charlie Riggs.
Bij deze alternatieve stook overgiet hij zijn potten met een oplossing van ijzerchloride (FeCl3) in plaats van ijzersulfaat. Daarna pakt hij ze in aluminium folie in voor in de Raku oven.
Maar de verhouding kan ik nergens terug vinden, weet iemand hoeveel gram ijzerchloride korrels ik ongeveer aan een liter water zou moeten toevoegen?
Alvast bedankt.
Bij deze alternatieve stook overgiet hij zijn potten met een oplossing van ijzerchloride (FeCl3) in plaats van ijzersulfaat. Daarna pakt hij ze in aluminium folie in voor in de Raku oven.
Maar de verhouding kan ik nergens terug vinden, weet iemand hoeveel gram ijzerchloride korrels ik ongeveer aan een liter water zou moeten toevoegen?
Alvast bedankt.
2 antwoorden
-
Marianne, dit heeft geen belang. Van het ogenblijk dat de korrels zijn opgelost is er voldoende water gebruikt. Kun je net zo goed uitproberen met keukenzout. Te weinig water = niet alle zout zal oplossen.
-
Ik ga het uitproberen. Bedankt voor de reactie.
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.