ALGEMEEN > Ovens > onderdelen Vingerling Oven Automatic 220V

Goeiedag,
Ik heb een Vingerling Oven automatic 220V gekocht.
Nou maakt het apparaat een enorm kabaal.
Als ik de oven op 100% zet, dan hoor je het niet, maar als je de oven bijvoorbeeld op 20% zet dan slaat de oven af en later weer aan(wat waarschijnlijk normaal is), maar op het moment dat de oven is "afgeslagen" hoor je een keihard getik. Ik ben totaal niet technisch aangelegd, dus ik leg het even in mijn eigen taal uit.
Er zitten onderin de oven een aansluiting voor eventueel krachtstroom. Daarbij zitten knopjes die contact maken, die zorgen voor die enorme kabaal. Ik denk zomaar dat dit niet normaal is, dus ik vermoed dat het stuk is.
Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet en waar ik eventueel zo'n nieuw onderdeel kan bestellen?
Met vriendelijke groet, Marloes Brands
gevraagd

2 antwoorden

  • Informeer eens bij leveranciers voor ovens en ovenbouw o.a. Westeneng Ovenbouw, Toma, OBU. Kijk voor adressen onder de link: commerciele adverteerders op deze website (http://www.klei.nl/links/adverteerders.aspx) of kijk op de advertentiepagina's in KLEI keramisch magazine.
    beantwoord
  • Mogelijk dat je problemen al opgelost zijn, maar dat kabaal dat je hoort is waarschijnlijk het relais.Dit is een door een elektromagneet bediende schakelaar,die nogal wat lawaai maakt.

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.