ALGEMEEN > Ovens > Wat mankeert mijn oven?

Ik heb een oven, gebouwd door een bouwer uit Haarlem. Geen echte keramikos oven maar hij lijkt er heel veel op. Altjd goed gedaan maar de laatste twee jaar heb ik er wel wat onkosten aan gehad. Nieuw schakelapparaat dat aan de oven zit en nieuwe spiralen begin dit jaar door keramikos er ingezet.
Ik stook op dit moment ook nog al eens porselein tot soms 1240. Nu zag ik de laatste tijd al dat een gewone bisquie stook al over de 26 kw zat terwijl dit vlak na de nieuwe spiralen ongeveer 13 was.
Een porselein glazuurstook met 60 maar 600 en met 130 naar 1220 was 49 kw. Lijkt mij een beetje heel erg veel aan het worden en ik vraag mij af waar dit aan ligt. Ik heb geen wasemgat, er zitten wat stenen in de wand wat los maar daar hoefde ik bij de laatste reparatie niets aan te doen. Spiralen zien er goed uit! Heeft iemand nog een idee of kan ik beter naar een nieuwe bovenlader gaan kijken. Ik stook op krachtstroom! Meriam
gevraagd

2 antwoorden

  • Ik vergat erbij te vermelden dat het een Economy 125 liter oven is en de max temp is 1260.Het regelapparaat type tc495. Max temp 1250 . Meriam
    beantwoord
  • Het is heel gebruikelijk dat een oven op stroom er steeds langer over gaat doen om een bepaalde (voor de oven te hoge)eind temperatuur te bereiken.Die losse stenen en onvoldoende isolatie zouden ook van invloed kunnen zijn.Ik denk als je vaak porselein wilt stoken een gas oven beter is.

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.