ALGEMEEN > Diversen > repareren schaal na het bakken

hoi, ik heb mijn schaal gebakken op 900 graden. Ik wil gaan glazuren. Maar nu is het pootje afgebroken. Weet iemand hoe ik dat kan repareren zodat ik het kan glazuren en op nieuw bakken op 1050 graden?
gevraagd

5 antwoorden

  • Margo, zet het pootje op terug waar het afgebroken is. Indien het pootje blijft zonder het omvalt, verlijm het dan met wat Pritt of alles-lijmer. Glazuren en in de oven plaatsen op keramisch vilt of een laagje kaolien ( schaal zal lichtjes krimpen en de pootjes moeten mee bewegen ) . De lijm zal verbranden, maar het glazuur zal het pootje verlijmen. Indien het pootje niet vanzelf op zijn plaats blijft zitten zal je moeten overgaan tot het verlijmen met keramische lijm ( te koop bij je klei-leverancier ).
    beantwoord
  • dus als ik het goed begrijp kun je iets wat afgebroken is na de 1e stook plm 960 gr C lijmen met biscuitlijm, hierover glazuren en dan de glazuur stook doen op plm 1060 gr C,
    gr
    beantwoord
  • Dat is de functie van bisquitlijm.
    beantwoord
  • ja dat begrijp ik inmiddels maar heb gehoord dat glazuur niet goed hecht op de lijm, dus wist eigenlijk niet goed wat ik hiermee moest, ben dus bang dat de breuk goed zichtbaar blijft, omdat de glazuur daar misschien weg trekt?
    ben dus benieuwd naar ervaring van jullie, wil het nog steeds uitproberen maar dat is er nog niet van gekomen,
    gr
    beantwoord
  • heel erg bedankt voor de tip
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.