ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Welke kneedmachine?

Hallo,
Ik ben ook op zoek naar een kneedmachine om het moeizame werk te eenvoudigen . Bij Wolbring in H.-G. hebben ze een Tonschneider . Net als de Extruders zijn die echt erg duur.
Wie kan mij verduidelijken welke machine ik nodig heb voor het homogeniseeren van de klei . Ik ga als Wolbring open zijn bij hen langs om het ze te vraagen , maar heb dus eigenlijk niet de financieele middelen voor een aanschaf en kan het van hand , nat in taai kneeden niet bijhouden.

beste groeten vanuit Bonn ,Koen

4 antwoorden

  • Koenraad, heb je deze zaak al bezocht ?

    http://www.keramik-kraft.de/
    beantwoord
  • hallo ,
    Nee ik kende die zaak niet . Een Porzellan Tonschneider lijkt daar wél goed koper te zijn .
    Mij blijft nog de vraag : Kan ik 'ingeweekte klei prut' ook al in een vacuum Tonschneider vullen of is 'slib' of wél 'gesumpfte" klei te vochtig voor een goed resultaat. Op het moment leg ik de uit elkaar gevallen klei 'prut' op een gipsen plaat en begin enkele uurtjes later met het walken voor de draaiklei...? koen
    beantwoord
  • Koenraad, je kan met deze vragen ook bij hen terecht. Elk toestel is weer anders in gebruik. Voor je deze kleislib op een gipsplaat laat drogen, schep deze op een linnen doek en knoop die samen tot een prop en laat enkele uren of een dag uitlekken. Dit gaat sneller.
    beantwoord
  • Ik gebruik om mijn kleiresten te recyclen een stukadoors mixer. Ik doe al mijn kleiresten (droog) met wat water in een stukadoors ton, een uurtje weken en dan mixen. Daarna mix ik het nog een aantal keren tot dat het de dikte van kwark heeft.
    Een zware boormachine met mixer gaat ook.
    De dik klei smurrie laat ik dan verder drogen op een gips-muurblok gibo blok verkrijgbaar bij de grotere Gamma's voor € 7.50
    Hier na grote rollen maken en die nog enige tijd aan de buitenlucht laten drogen.
    Weer prima klei om opnieuw mee te draaien.
    vg, Han
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.