ALGEMEEN > Stoken > stookadvies gevraagd

Ik zit met een stook probleem/puzzel en hoop op wat adviezen. Ik maakte dit bankje van plakken Creaton 579, 25 % fijne chamotte, stoken tot 1120 graden
Erop twee figuurtjes van zeer grove zwart bakkende klei van Fuchs, stoken tot 1200.
Geheel is 40 cm breed, 42 hoog.
Mijn vraag is, hoe stoken? Heb oven 100 liter met eenvoudig regelapparaat, maar kan er wat mee knutselen.
Heb zelf het volgende plan.
Eerst bankje midden in de oven tot een bepaalde temperatuur. Ben bang voor doorzakken
Dan bankje met paartje erop tot 1120
En als figuren niet zwart genoeg zijn kan ik ze apart nogmaals stoken.
Heeft iemand een andere suggestie?
Tjalda Wesseling, 's Gravenmoer.
gevraagd

4 antwoorden


  • Tjalda schreef:

    > ik probeerde een foto toe te voegen, maar dat mislukte

    Hoe groot is je foto-bestand (in kilobytes?). Als het groter is dan 100K kan de forumsoftware besluiten hem niet te plaatsen (zonder foutmelding vooraf, overigens).

    Als je foto groter is dan 100K moet je eerst met een grafisch programma je foto wat downsizen. De meeste digitale camera's produceren vandaag de dag met gemak multi-megabyte grote foto's, en dat zou een te zware belasting op de bandbreedte veroorzaken, vermoed ik.
    beantwoord
  • Hallo Tjalda,

    Als het toch niet aan elkaar vastzit, zou ik het bankje apart stoken en de figuren apart met de benen over een halve ovenplaat hangend. (dus dat ze op de ovenplaat zitten)

    succes Jose
    beantwoord
  • Tjalda, stuur je foto naar info@klei en we zullen hem voor je bij het bericht plaatsen.
    Mvg Yoka van Hattum
    beantwoord
  • ... de foto
    Bijlagen:
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.