ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Welke lijm of kit voor keramiek en metaal?

Ik wou een paar metalen staafjes op een keramieken bol plaatsen, maar met wat voor montagekit mijn man ook komt aandragen, niets blijft vastzitten.
Wie heeft hier een oplossing voor???
In afwachting op jullie reakties, want ik moet die opdracht zeer binnenkort afleveren bij de klant.
Met vriendelijke groeten, Ginie
NB: Heb er uiteraard een uitsparing voor in de klei gemaakt!
gevraagd

7 antwoorden

  • Montagekit duurt vrij lang voordat het droog is Ginie.
    Blijft het ook niet zitten als het bijv. 2 dagen heeft gedroogd??
    beantwoord
  • Je zou Bison Bond kunnen proberen ,een betere sneldrogende lijm,type 10 sec.het is een flesje ,er hoort een spuitbus bij,hier kun je hele gladde oppervlakten even mee inspuiten,hierna de lijm erop.
    Het is een dure lijm,te koop bij betere techn. winkels.
    succes.
    beantwoord
  • Je kunt het beste een twee componenten lijm gebruiken, bijvoorbeeld Loctite Araldite.
    beantwoord
  • even naar de site van bison daar is de lijmwijzer, je kunt aangeven welk materiaal op welk ander materiaal gelijmd moet worden en je krijgt dan de juiste lijmsoort,
    ff googelen. ik heb dit ook gestuurd naar een andere vragensteller, hier op de site, en kreeg bericht terug dat het prima werkt. gr
    beantwoord
  • Mocht je er met de lijmwijzer niet uitkomen kun je altijd contact opnemen met bisonkit, dan geven ze je een persoonlijk advies.
    beantwoord
  • Twee-componenten-lijm van de Hema gebruik ik altijd voor het lijmen van keramiek en metaal.
    Bij het uitharden iets verwarmen (boven radiator bijv.) versnelt het proces.
    met vriendelijke groet, Frans V.
    beantwoord
  • Ik wou jullie hiermede hartelijk bedanken voor de vele tips voor b.g. probleem. Zal de site van Bison eens bekijken en ook vooral naar de Hema gaan voor de twee componenten lijm.

    Met vriendelijke groeten,

    Ginie
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.