ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Is koper- en cobaltoxide met daarover een loodvrij glazuur veilig?

Is een schaal die als decoratie koper- en cobaltoxide bevat met daar overheen een loodvrij glazuur, veilig genoeg om van te eten en fruit op te leggen? Hij is gestookt op 1020 graden.

7 antwoorden

  • ik weet het antwoord niet maar ben wel erg benieuwd hoe hij eruit ziet.... de combi kleuren klinkt alleen al mooi...foto?
    beantwoord
  • Het is geen schaal van mijzelf maar van een cursist. Dat is ook de reden waarom ik dit vraag. Zelf zou ik er dan gewoon niets opleggen maar omdat het cursisten betreft wil ik geen enkel risico lopen. Het is een schaal met stempels erin die ze met de oxides ingewassen heeft.
    beantwoord
  • Volkomen onschadelijk. Wel zeeeeeer laag gestookt. Laat me aan Portugese keramiek denken.
    beantwoord
  • Dat is heel fijn te horen! Bedankt! Ik weet dat het zeeeeeer laag gestookt is! :-) Dat komt omdat ik biscuit en glazuur tegelijkertijd stook. En ik moet zeggen, het werkt perfect!! Alle glazuren smelten prachtig uit! Bovendien hoeven de cursisten dan veel minder lang te wachten tot er weer een oven vol en gestookt is. Ik doe dit al jaren!
    Overigens, A Stokkink, de schaal inclusief twee kommetjes is te zien op www.keramiek-les.nl/WERK/ Het linker rijtje, de derde van boven.
    beantwoord
  • hoi Let, ik heb even gekeken, leuke schaal met kommen. ik had iets heel anders qua kleur in gedachten, leuk om het bijhorende plaatje te zien bij een vraag.
    beantwoord
  • Ik vind de werken van je leerlingen heel leuk. De lol om onbevangen en komplexloos met klei dingen te creĆ«ren, spat er vanaf, vind ik.
    beantwoord
  • Dankjewel Anna.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.