ALGEMEEN > Klei - algemeen > Welke soort klei?

Hallo,
Misschien is het een beetje een gekke vraag, maar ik heb niet zoveel verstand van klei en ik denk dat jullie dat wel hebben! Mijn vriend gaat binnenkort op kamers en hij is helemaal fan van een bepaald soort messenblok (zie bijlage). Wees maar niet bang dat hij een of andere creepy moordenaar is, we studeren allebei geneeskunde en willen graag chirurg worden, dus vandaar het grapje van messen in een lichaam.
Maargoed, ik dwaal af. Aangezien ik moet leven op een studentenbudget en het messenblok 100 euro kost (toch wel een heel duur grapje) heb ik bedacht dat het leuk was om dat ding zelf te gaan maken...

Nu alleen de grote vraag: Wat voor soort klei heb je hiervoor nodig?? Over hoe ik de houders voor de messen moet maken heb ik voldoende ideeën, maar ik weet niet wat voor soort materiaal stevig genoeg is om zo'n gebruikersvoorwerp mee te maken... Bestaat er iets van kneedbaar plastic ofzo?

Hopelijk weet een van jullie dat wel!

Liefs, Sanne
Bijlagen:

4 antwoorden

  • Hoi Sanne,
    Ben je niet bang dat je messen bot worden?
    Groetjes Tiff
    beantwoord
  • Als je perse klei wil gebruiken zou ik witte fijne chamotte kiezen (bv K123) en dan glazuren. Maar je hebt waarschijnlijk geen keramiekoven. Dan is polymeerklei wellicht een goed alternatief) oa verkrijgbaar onder het merk Fimo. Te koop bij bv Pippoos of via internetwinkels (www.goedkopekralen.nl is een bruikbare site) Koop altijd de zachte variant. Dan kun je ook meteen de gewenste kleur nemen. Dit spul kun je bakken in een huishoudoven op 130 graden. Het wordt dan superhard. Je hebt wel een paar pakjes nodig voor dit mannetje...! Succes!
    beantwoord
  • Het lijkt mij persoonlijk ook niet zo'n goed idee om dit van keramiek te maken.... wat al gezegd is; ik denk dat je messen het niet overleven...
    beantwoord
  • Mischien van zelfhardende klei of Fimo klei? Te koop in crea-winkels.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.