ALGEMEEN > Diversen > werk verzenden naar buitenland

Heeft iemand ervaring met het verzenden van werk naar de VS? Ik doel dan niet op de verpakking maar meer over douane/invoerrechten/ handbagage en wat wel of niet mag/moet.

6 antwoorden

  • Met een pakketje voor de VS kun je naar een post agentschap gaan. Daar wegen ze het pakketje en je kunt kiezen tussen een aantal verzendopties, tevens onderteken je hier een douaneverklaring. Het post agentschap neemt het pakketje in en het wordt verzonden. Nadeel is de lange aflevertijd naar de VS die wel tot 2 maanden kan gaan duren.
    Rob
    beantwoord
  • Hallo Loeke,

    Ik zou niet voor een postagentschap kiezen, maar een koeriersdienst. Heb zelf geen ervaring met Amerika, maar wel met Spanje, Griekenland, Korea en Frankrijk. Het pakket wordt persoonlijk begeleidt en binnen enkele dagen heb je bevestiging dat het ontvangen is. Zal allicht duurder zijn als per post, maar het lijkt me veiliger voor je werk.
    beantwoord
  • Zelfde ervaring Marion. Deze week een pakje verzonden naar Madrid en binnen de 24 u vlekkeloos aangekomen. ( Via TNT ) En in BelgiĆ« zou dit net het dubbel kosten per Bpost!!
    Zorg steeds wel voor een goede verpakking.
    beantwoord
  • Dank voor jullie antwoorden. Ja per Fedex of UPS is waarschijnlijk het veiligst. Het is wel drie keer duurder dan per post. Ik heb nu wel een goeie verpakking op het oog ('foam-in-bag') waarbij het werk helemaal automatisch in schuim wordt verpakt. Dus misschien dan wel het risico waard om het per post te doen.
    beantwoord
  • Hallo Loeke,

    Ik heb al twee keer via de TNT een pakket bezorgd aan mijn dochter in Washington. Het was per pakket ong. 10 kilo gewicht, en het kostte inkl. verzekering (tot max. 500,00 euro) ong. 62,00 euro. Het duurt ong. een week voor het er is. Verder geen problemen gehad!
    Misschien heb je er nog iets aan...

    Groeten Ginie
    beantwoord
  • Mijn vraag ging aanvankelijk over douane gedoe ivm werk dat eventueel verkocht gaat worden in de VS.
    Ondertussen ben ik zover dat ik het werk zelf meeneem in de bagage (op hoop van zegen!) maar wanneer het niet verkocht wordt dan moet het vanuit de VS teruggestuurd naar NL en dan is TNT volgens mij niet van toepassing. Per post vanuit de VS is het inderdaad iets tegen de 60/70 euro. Maar Fedex ed kosten tegen de 300 euro.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.