ALGEMEEN > Stoken > geur rookstoken

Ik wil tegeltjes rookstoken voor een werk. Kan ik ze na de stook met "iets" behandelen zodat je de gerookte geur niet ruikt????

9 antwoorden

  • Goed schoonboenen zodat as of roet eraf is en dan insmeren met was.Misschien een paar dagen buiten/schuurtje leggen zodat ze "uit kunnen luchten"?
    De geur wordt snel minder is mijn ervaring en heb daar eigenlijk geen moeite mee,hoort toch bij die stook?

    Caroline.
    beantwoord
  • helemaal mee eens, na het inwrijven met de boenwas
    verdwijnt de rook lucht, dan ruik je juist weer eerst de was, en ook die lucht verdwijnt weer, kwestie van tijd...
    beantwoord
  • Is de geur nou niet ook de charme van het rookstoken?
    beantwoord
  • nou Hanneke als je gestookte voorwerpen in je huis plaatst en t ruikt er naar een paling/worstrokerij, weet ik niet of dit echt charme is...vind t zelf niet echt lekker krijg er hoofdpijn van, ook van die was lucht, zet ze meestal ff in de schuur, dan gaat de sterke geur er wel af.
    groetjes
    beantwoord
  • Heb ook al werkjes gerookstookt maar dit zal een groter werk worden en ik dacht dat er misschien één of ander middel bestond om de geur beperkt te houden. Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Groetjes, Ingrid
    beantwoord
  • Sorry, ik heb daar geen moeite mee. Het gaat vanzelf weer over en zoals ik zei, het hoort erbij. Heb je er moeite mee, zet dan alles ver weg voor geruime tijd, dat kan natuurlijk ook. Ieder zo zijn keus.
    beantwoord
  • de geur van het rookstoken is een deel van het werk ik rookstook met strooi maar van de geur heb ik geen last
    beantwoord
  • ik heb altijd houtsnippers gebruikt hiervoor (beuk)
    stro is zo snel weg.
    gr
    beantwoord
  • Rookvat beter afsluiten A. Stro geeft een egaler craqulee en reductie.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.