ALGEMEEN > Techniek > decoreren met acrylverf en afwerken met een vernis

een naambord is met een barst uit de bisquitoven gekomen. Deze barst heb ik eerst weggewerkt met albastine. Omdat een glazuurbrand de barst mogelijk zou vergroten heb ik er dus voor gekozen om de letters ed te kleuren met een acrylhobbyverf ipv glazuur en opnieuw te stoken.
Kan ik nu ter bescherming van die acrylverf het naambord met een vernis spuiten, zodat hij enigszins beschermd is tegen vocht? (komt nl in een portaal te hangen dus niet echt buiten)Of is vernis dan niet het juiste spul en kan ik beter iets anders gebruiken?

4 antwoorden

  • Cross=posten
    Een reactie in meerdere threads posten is meestal zeer vervelend. Als iemand op die reactie wil reageren, moet hij eigenlijk in alle discussie’s waar die reactie staat, dezelfde reactie plaatsen. Daardoor ontstaan twee gelijke paralelle discussie’s wat niet erg handig en dus ongewenst is. Daarom: niet cross-posten.

    Bovenstaand bericht was nl. ook geplaatst was onder Algemene onderwerpen. Het bericht is daar verwijderd.
    beantwoord
  • je kunt acryl verf met bv blanke lak overspuiten, glans of mat (nu heel voordelig te koop bij Action)
    groetjes
    beantwoord
  • Hallo Anita,
    Er is speciale coating voor acryl, die weerbestendig en zelfs UV-bestendig is: Transparentlack 2-UV van Lascaux. Deze lak is mat en na droging onzichtbaar.
    Misschien nu nog niet nodig maar, wie weet, komt het naam bord ooit buiten te hangen...
    met vriendelijke groet, Frans V.
    beantwoord
  • Frans, bedankt voor deze tip.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.