ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Help, glazuur gieten, zonder terug te spetteren?

Ik had een witte glazuur aan de binnenkant van een kom gegoten en dat kwam er mooi glad op. Toen had ik de kom, omgekeerd op 2 driehoekige latjes, op een afwasteiltje gezet, om de buitenkant met rode glazuur te overgieten.
Tot zover ging alles goed. Maar toen ik de kom omdraaide, zaten er tot mijn schrik, allemaal rode spetters op aan de binnenkant (terug gespetterd).
Dit was niet de bedoeling!
Hoe is dit, naar boven terug spatten van het glazuur in de teil, te voorkomen? Wie weet een goede oplossing voor dit probleem?

1 antwoorden

  • Hoi Willy, Ik heb geen ervaring met overgieten van dingen maar zet een ding in dat teiltje, ik bedoel een soort van kegel die in die omgekeerde kom past, waar het glazuur langs kan lopen zodat het minder spettert of leg een stuk papier of karton op die latjes voordat je die kom er op zet, hou je werk zo dicht mogelijk bij het glazuur oppervlak in dat teiltje. Leg sponsen in dat teiltje. dit alles om spatten te voorkomen. suc6 frans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.