ALGEMEEN > Diversen > verwarming dmv bloempotten?

De ruimte in mijn kleine kampeercamper is eigenlijk te klein
voor een gasfles en eigenlijk moet deze klein ruimte zo te verwarmen zijn Een kennis opperde evt bloempotten
op het 2pits gasstel te verwarmen die de hitte weer afgeven. het idee van een ouderwetse tegeloven.
Heeft iemand een praktische suggestie/ oplossing

alvast bedankt A.de Jong vierkantplezier@yahoo.com
gevraagd

4 antwoorden

  • Dag Angela,

    Het wordt prima warm in je camper maar het wordt door de dealers afgeraden omdat je dan afvalstoffen van de verbranding in de afgesloten ruimte brengt waar jij in verblijft.
    Niet doen dus!

    Cor
    beantwoord
  • Ik zou het inderdaad afraden, je geeft zelf al aan dat je camper te klein is voor een gasfles, hoe wil je dan de 2-pitsgasstel gebruiken?
    Ik zou eerder kiezen voor een campingkachel van een goed merk, die ook veilig is. Ook om te voorkomen dat je door giftige dampen onwel wordt of erger.
    beantwoord
  • Angela,
    Waarom niet je niet een keramisch kacheltje, werkt op electra. Zijn er in diverse maten te koop bij de kampeerzaken. Zijn veilig, bij omvallen schakelen ze automatisch uit en hebt geen last van dampen.
    Succes,
    Hanneke
    beantwoord
  • Als je met gas verwarmt krijg je altijd afvalstoffen. Een raampje open voldoet dan wel. Het voordeel van iets keramisch is dan dat het de warmte als je het gas uit hebt nog lang vasthoudt en afgeeft. Klopt dat? Ik denk aan bijv. een vuurvaste steen o.i.d. Ik vind het idee wel ok, maar is het ook te realiseren (ik heb ook zo'n klein campertje). Wie heeft er een oplossing? (Misschien een klein mini-tegelkacheltje?) Groetjes Marian.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.