ALGEMEEN > Ovens > Oven stookt niet meer

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een westeneng oven type no: 325 uit het jaar 1978, met een een maximale temperatuur van 1100 graden.
Nu heb ik deze afgelopen weekend laten stoken, maar zonder resultaat. Alles was gewoon weer koud.
Nu wil ik deze weer laten starten, maar zonder resultaat. Heb nu al de zekering vervangen, maar nog steeds geen leven in de oven.
Als ik nu naar de temperatuur meter kijk, ziet deze er misschien een beetje versleten uit. Zie de foto.
Of is dit aanvaardbaar voor zo een oude oven?

Bijlagen:

2 antwoorden

  • Lorier, ik heb ook een vraag: Bestaat er al zo iets als een museum van de keramiek ? ( grapje )
    De thermokoppel lijkt me toch al in ver gevorderde staat van ontbinding.
    Heb je al eens met een tester nagegaan of er wel stroom op de weerstanden zit ?
    beantwoord
  • Hallo Lorier,het thermokoppel ziet er defect uit.
    Indien het thermokoppel defect is geeft de regelaar Jumo Lan,zoals op foto te zien is een max e.o buiten range temperatuur indicatie,het rode lampje onder xx1.
    Gevolg de oven zal niet meer opstoken.
    Testen kun je e.e.a door de draadjes achterop het thermokoppel,los te nemen en in elkaar te draaien,hierdoor ontstaat een nieuw thermokoppel,en zal de Jumo Lan de omgevings temperatuur dienen aan te geven.
    Echter is dit niet het geval,zit je storing dieper.
    Voor je e.e.a gaat doen EERST de steker uit de wandcontactdoos!!
    Succes.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.