ALGEMEEN > Ovens > Cress pottenbakkersoven

Ik heb een cress model k overgenomen maar kan niks vinden hoe ik hem moet gebruiken. Ik heb een handleiding opgevraagt maar na vertaling kom ik er niet uit, hoe ik hem naar 800 graden moet stoken. Bv mijn hartelijke dank

2 antwoorden

  • Informeer eens bij MOJO Keramiek. Verkoopt (of verkocht?) Cress ovens. www.mojokeramiek.nl.
    beantwoord
  • Beste Margrieta, ik gebruik naast mijn grote ovens als klein oventje om glazuurproeven te stoken een Cress oventje dat niet op krachtstroom hoeft, maar op het lichtnet kan, ik stook het op kleine kilnisitterkegeltjes. Je zou me even een mailtje kunnen sturen op msvanderheyden@hotmail.com, dan kunnen we heen en weer mailen en wat ovengegevens vergelijken, dat gaat wat gemakkelijker en directer dan via het forum, we kunnen eventueel ook via de telefoon contact hebben, mijn kleine oventje is erg gemakkelijk te bedienen, telefonisch kan ik waarschijnlijk snel een idee over het besturingssysteem van jouw Cress krijgen en je hopelijk snel zeggen hoe je hem moet stoken, met vriendelijke groeten, Suzanne van der Heyden
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.