ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > slijpen / schuren?

ik heb een beeld gebakken op 980 gr. daar is een stuk van afgebroken tijdens de stook, nu wil ik de scherpe randen bijwerken, en hem daarna glazuren, hoe en met welk materiaal kan dat ? slijpen / schuren ?

9 antwoorden

  • Als je de randen wilt afschuren moet je daar beslist geen carborundum slijpschijf of slijpsteen voor gebruiken. Het carborundum poeder veroorzaakt blazen in het glazuur. Het beste kun je zandkleurig schuurppapier daarvoor gebruiken. Succes ermee.

    www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • A.Stokkink, ik gebruik hiervoor carborundum- ( zwart ) of korund ( citroengeel ) zandpapier op linnen, gezien het gewone zandpapier voor houtbewerking een te zachte korrel heeft. Schuurblokjes met diamantpoeder werken ook zeer uitstekend en gaan voor een eeuwigheid mee. Het werkstuk uiteraard nadien goed afstoffen.
    beantwoord
  • bedankt voor de reakties, waar zijn bv. die schuurblokjes met diamantpoeder te koop, speciaal zaken, of ook bij de grote doe t zelf winkels,
    groetjes
    beantwoord
  • Google even op ' Diamant schuurblokken ' en je zal zien dat er veel speciaalzaken bestaan die dit verkopen. Kies een niet te fijne korrel. Ook handig om aflopen glazuur me te verwijderen. Mijn type bestaat uit dicht tegen elkaar staande kleine, met diamantpoeder bevattende bronzen schijfjes op een foam blokje. Onverslijtbaar :-)
    beantwoord
  • ik heb het opgezocht, ze raden v.a. korrel 400 aan, welke raden jullie mij aan, welke korrel is die van jou ? alvast bedankt,mvg
    beantwoord
  • Ik heb 3 verschillende korrels, maar welke dit nu zijn kan ik niet terugvinden ( na 20 jaar gebruik :-) ). Je kan dit ook moeilijk met schuurlinnen vergelijken natuurlijk. Hier gaat het om diamantkorrelgrootte wat een aanzienlijk verschil geeft. 400 in geval van schuurlinnen een korrelgrootte wat enkel nog effect heeft op koetswerk. Een bezoek aan de leverancier is aan te raden ( en neem een stukje scherf mee ).
    beantwoord
  • bedankt voor je snelle reactie, ondanks de Kerst,
    ik heb een winkel hier in de buurt gevonden en neem de scherf mee en kijk wat hun adviseren, mvg
    beantwoord
  • Oeps, 1 post dubbel en 1 post ( mijne ) weg. Daar zit Rudolf zeker voor iets tussen. :-)
    beantwoord
  • Dubbele post verwijderd, maar 1 post van Lucien Tinck kan ik niet terugvinden/terughalen.


    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.