ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Tenmoku, Shino en Celadon glazuren in elektrische oven mogelijk?

Ik ben sinds kort aan het draaien. En wil mijn gedraaide producten glazuren met Tenmoku, Shino en Celadon glazuren. Ik heb de nodige Engelse recepten via internet gedownload. Ik kan alleen gebruik maken van een elektrische oven, die gedeeld wordt met producten van andere mensen. Nu weet ik niet of dit allemaal reductie glazuren zijn?
Zo niet is er geen probleem, denk ik. Indien wel is de reductie dan op te vangen met Silicumcarbide?

3 antwoorden

  • Hallo Elly,
    Dit betreft allemaal reductie glazuren. Deze kun je wel in een elektrische oven stoken, maar zullen niet het resultaat opleveren van een reductie stook. Vooral het celadon glazuur zal er heel anders uitzien.

    Het gebruik van siliciumcarbide in een elektrische oven stook is een aparte problematiek. Eeen reductieve admosfeer in een electrische oven is niet zo best voor de spiralen.

    Met groet van Michel

    Dus, ik zou eerst maar eens proberen wat het aan resultaten geeft in een gewone elektrische stook.
    beantwoord
  • ik vermoed dat dit niet echt de oplossing is, volgens mij zal de siliciumcarbide een onglad opp geven, tenzij je dit echt wil, maar ik zie Tenmoku en Shino niet echt als een glazuur voor dof uiterlijk; mijn opinie, ik ben maar een leek ....
    beantwoord
  • Michiel, bedankt voor je antwoord.
    Ik had juist Celadon, Shino en tenmoku recepten willen gebruiken omdat ik veel werk met structuren op de potten en ik dus op zoek ben naar glazuren die deze structuren extra goed laten uitkomen.
    Weet iemand dan alternatieve glazuur recepten om structuur extra goed te accentueren op een pot?

    Groet Elly
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.