ALGEMEEN > Ovens > elektrische oven vervoeren

Dit najaar wil ik mijn elektrische oven meenemen op vakantie naar Frankrijk. Hoe vervoer ik de oven best (op dempend materiaal,....). Zijn er dingen waar ik speciale aandacht aan moet geven? Welke ervaringen hebben jullie hiermee???

6 antwoorden

  • Ingrid, zorg zeker voor een binnenbekisting.
    beantwoord
  • Het enige goede antwoord Lucien duim van mij
    beantwoord
  • Hallo Lucien, bv! De oven opvullen met zacht mageriaal, bv. Een oud deken?? Of moet ik iets anders in de oven doen? Alvast bedankt voor de antwoorden Lucien en Frans!
    beantwoord
  • Je moet echt iets stevegers hebben om op te vullen Ingrid.
    alle wanden bodem en plafond moet goed worden ondersteund om eventuele schokken op te kunnen vangen.
    Het mooiste zou zijn een passend stuk piepschuim.
    Anders een passend houten frame met hardboard plaatjes

    Frans
    beantwoord
  • In geval dit een oven met plafond betreft, deze stutten met stevige hardboardplaten. Zo ook de muren. Eventueel met regels tussen de weerstanden, bevestigd aan hardboard. Dan alles blokkeren met stuthout.Er mag totaal geen ruimte gelaten worden aan speling tussen de bekisting en de ovenwanden. Indien het een zware oven betreft, vervoeren met een dubbel-as aanhangwagen of vrachtwagen. Zeker niet met een enkel-as aanhangwagen. Deze huppelen te veel en zijn niet stabiel op de weg. Zo te merken heeft Frans dit ook al moeten doorstaan :-)
    beantwoord
  • Hey Lucien en Frans, het is een bovenlader van 70 liter. Bedankt voor de erg nuttige info. Ik heb nog wel even de tijd om het nodige materiaal te verzamelen. Super forum waar je steeds binnen de kortste keren vakkundige oplossingen krijgt...
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.