ALGEMEEN > Stoken > Stoken

Ik ben een beeld aan het maken met een figuur die een stok in de hand heeft. Dikte stok ong. 1,5 cm en 40 cm lang. De stok staat iets schuin naar achteren. Heeft iemand ervaring met het stoken tot 1160 met iets dergelijks, Kan de stok achterover klappen in de oven? Of als hij in gedroogde toestand blijft staan, blijft het dan ook zo in de oven?
gevraagd

4 antwoorden

  • Hallo Marieke,

    Je geeft niet aan wat voor soort klei je hebt gebruikt. Toch geloof ik dat het beeld zich goed zal houden tijdens de stook. Maar ga vooral niet te snel in het temperatuursgebied van 520 naar 620 graden, omdat hierin de kwartssprong plaats vindt. Een snelheid van 50 graden per uur lijkt me daar verstandig.
    Met groet van
    www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Hallo Michiel, het is creaton 559 . Groeten, Marieke
    beantwoord
  • De naam is Michel, hoor.
    559 Heb ik zelf ook gebruikt. Het betreft een steengoedklei die slechts licht sintert op 1160 graden. Geen probleem dus.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Sorry, Michel. Wel heel veel beelden op je site bekeken, erg mooi, en dan niet goed je naam onthouden. Niet handig. Ik vergat er bij te zetten dat ik vaak nog 20 minuten pendel op die temperatuur, kan het dan ook nog of kan ik dat beter achterwege laten?
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.