ALGEMEEN > Diversen > tegels stapelen - hulpmateriaal

Ik ben op zoek naar stapelmateriaal voor grotere tegels ( 20x 25). Nu weet ik dat er cassettes bestaan maar die zijn te klein, verder worden er ook tegelladders aangeboden. Tijdens een workshop heb ik met stapelbare tegelplaten gewerkt, waar mijn voorkeur ook naar uitgaat maar ik weet niet waar deze te koop zijn.
Heeft dus iemand ervaring met de tegelladders of weet waar de stapelbare tegelplaten te koop zijn dan verneem ik dat graag

Groetjes Sonja

12 antwoorden

  • Waar het te koop is weet ik niet, maar je kunt zelf iets bouwen met kanthal-draad en ovenplaat-materiaal.
    Het een wordt (ook) gebruikt om de ovenspiralen te maken, het ander is hetzelfde als je stapelmateriaal in de oven.

    Zelf heb ik om grote tegelvormen te bakken, stroken ovenplaatmateriaal, zeg maar "plankjes", gebruikt. Tot 1100 graden C. Ging uitstekend.

    ("plankje" schuin van L naar R tegen achterwand (waar geen verwarmingsdraad zit), dan de grote tegelvorm, dan weer een plankje schuin, nu van R naar L tegen de tegelvorm, dan weer een tegelvorm, etc.)

    Hier alvast wat leesvoer van o.a. Lucien Tinck en MJK C hier over: http://oud.klei.nl/forum/o/4916/kanthaldraad%20stoken
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Sonja, probeer eens bij info@heatsystems.nl :tegelcasettes,cranks.
    beantwoord
  • Bedankt voor de tip,ik heb ze gemaild en wacht nu antwoord af.
    beantwoord
  • Ik heb antwoord gekregen van heatsystems.Kant en klaar is het ovenmateriaal zoals ik het graag wil niet te leveren (omdat ik geen grootafnemer ben) maar ze willen het wel voor mij maken!
    Morgen heb ik verder overleg.
    Ik zal jullie de afloop nog laten weten

    Groetjes Sonja
    beantwoord
  • Ik ben benieuwd Sonja.
    Als het interessant genoeg is wil ik het voor mijn tegelvormige objecten misschien ook wel, dus laat maar horen.
    mvg
    liset
    beantwoord
  • Ze wilden heel graag meewerken maar op hun advies heb ik toch maar beslist om andere ovenplaten te gaan aanschaffen dan platen te laten verzagen en in elkaar te laten verlijmen om datgene te krijgen wat ik graag wilde.
    Dus geen specifiek stapelmateriaal met "bodem "voor tegels maar dunnere ovenplaten met lagere steuntjes.

    Op de foto, gevonden op internet,is te zien wat ik eigenlijk bedoelde
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Sonja, nog twee fabrikanten die je kan contacteren:
    www.steuler.de
    www.burton.de
    Als je opteert voor 'shelves', geef de voorkeur aan geperforeerde types en zo dun mogelijk.
    beantwoord
  • Hallo Sonja,
    Ik was vergeten te reageren op je vraag. Ik heb cassettes in huis die je over mag nemen. Het zijn een soort lage tafeltjes met een oppervlak waar tegels op passen van 20 x 25 cm. Deze zijn geschikt om gebruikt te worden op steengoed temperatuur.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Beste Michel,

    Ik heb je even persoonlijk gemaild.Alvast bedankt voor je aanbod.

    Groetjes Sonja
    beantwoord
  • Hallo Sonja,
    De cassettes die ik op voorraad heb zijn 4,5 x 21 x 27 cm; de werkmaat is 21 x 25,5 cm. Deze zijn gemakkelijk stapelbaar (zie foto, stapel van 59 cm hoogte) en kunnen gebruikt worden op 1250 graden. Daar heb ik er ongeveer 100 stuks van in voorraad. Ik vraag er € 5,- voor per stuk. Ik kan er wel een stel missen.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Hoi Michel,

    Ik wil wel ,wat je kunt missen overnemen
    groetjes Sonja
    beantwoord
  • Iedereen bedankt voor de tips.
    Ik ben dus inmiddels voorzien.
    Michel nogmaals bedankt

    Groetjes Sonja
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.