ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > albany slib

hallo,
ik heb een aantal recepten met albany slib, wat ik nergens kan krijgen.
wat kan ik hiervoor in de plaats gebruiken?

groetjes,
marlies

9 antwoorden

  • Ik heb meerdere testen gedaan met albany slip en kan je meedelen dat de meeste erg mooi geworden zijn. Helaas heb ik zelf nu nog zo'n 500 gram, en een alternatief kan ik je niet geven. Maar...., a.s. donderdag vliegen we naar onze dochter in Washington, en daar wou ik eens navragen hoe het zit met de AS.
    Ze gaat eind oktober definitief weer naar Den Haag, dan kan ze in de container heeeeel veeeel AS meenemen! Dus ik ga op zoek Marlies!

    Groeten Ginie

    NB: Je hoort nog van me!
    beantwoord
  • De Albany slip die ik in huis heb staan, heb ik aangeschaft bij Silex in Den Bosch. Dat is echter wel een tijd geleden. Wellicht dat die het nog in hun assortiment hebben zitten.
    met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Marlies, in geval je de originele Albany slib niet kan vinden is het ook mogelijk deze zelf samen te stellen:

    Kali-veldspaat: 20,4 %
    Natr-veldspaat: 7,2
    Talk: 8,9
    Wollastoniet: 12,6
    Kaolien: 25,2
    Ilmaniet: 5,2
    Kwarts: 20,5

    Grondig mengen.
    beantwoord
  • beste Ginie, michel en Lucien,
    mijn computer is kapot en ter reparatie bij de fabriek, vandaar dat deze reactie even op zich heeft laten wachten.
    Ik ben nu bij de biblio ingelogd. gelukkig toch nog verbonden met internet al is het dan maar af en toe. wat wordt je er afhankelijk van! maar goed.
    Ginie, als je wat mee kunt nemen dan neem ik in elk geval een kilootje van je over!!!
    Michel, ik kan de slib bij silex niet krijgen...
    Lucien, dank voor het recept, nu heb ik in elk geval een vervanger en kan ik die geweldige recepten gaan proefbakken.
    Ik dacht alleen dat het een rode klei-soort was?
    groetjes,
    Marlies
    beantwoord
  • Marlies, je hebt gelijk hoor. Nog 5% ijzeroxide aan toevoegen.

    digitalfire.com/.../albany_slip_31.html
    beantwoord
  • Hallo allemaal, ben nu terug uit Washington DC, echter ben ik zodanig gevallen in DC dat ik daar een gebroken pink, 4 afgebroken voortanden, en een gebroken kaak er aan over heb gehouden. Heb dus helaas..... geen Albany slip....
    Maar mijn dochter woont er nog tot oktober, dus wie weet kan zij het dan meenemen.

    Groeten Ginie
    beantwoord
  • Auw!! jemig, een gebroken kaak! dat moet wel heel erg pijnlijk en lastig zijn!!! knap maar goed op!!!
    groetjes, marlies
    beantwoord
  • Lucien, bedankt voor het recept!!!
    groeten,
    marlies
    beantwoord
  • Wat een mooie site, die digitalfire.com Lucien!!
    Bedankt voor de tip,

    groeten Ginie
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.