ALGEMEEN > Discussieforum > De 1 na laatste vraag...

Het valt me nu al een paar keer op, dat zodra er een aantal antwoorden op een vraag gekomen zijn, dat deze verdwijnt uit het "laatste vragen" gedeelte.
Ik vind dit erg jammer, niet iedereen kijkt voortdurend het hele forum na, op zoek naar vragen die men nog niet gelezen heeft. Juist daarom is het laatste vragen gedeelte zo handig.

12 antwoorden

  • Als er een vinkje geplaatst wordt bij het juiste antwoord gaat de vraag naar de betreffende rubriek Anneke
    In dit geval naar "kwastglazuren"
    beantwoord
  • Klopt, Frans, maar dat vind ik juist zo jammer. Ik denk dat veel mensen regelmatig even bij "laatste vragen" kijken, maar pas als men specifiek iets zoekt bij forums gaat kijken.
    beantwoord
  • Een idee? vermelden wanneer een vraag naar een ander rubriek verplaatst wordt. Grtjs
    beantwoord
  • misschien iets voor de redactie om b.v de vraag nog een poosje te laten staan voor het naar de betreffende rubriek wordt verplaatst.
    beantwoord
  • De vraag is mij niet helemaal duidelijk. Alle laatste vragen zijn nl. steeds te zien. Wil je ze allemaal zien dan moet je bladeren. Als je onderaan de pagina klikt op >> >> dan zie je dat er 15 pagina's zijn met laatste vragen.
    Plaatst men in het forum 'laatste vragen' een bericht en/of vraag, dan moet men een onderwerp kiezen. Kiest men geen onderwerp dan komt het bericht/vraag automatisch in het onderwerp 'Algemeen' te staan. Deze berichten/vragen
    worden in principe direct naar het betreffende onderwerp verplaatst. Het lijkt mij logischer dat als men iets wil weten over bijv. draaischijven, dat men eerst kijkt onder het onderwerp 'Draaischijven' dan onder 'Algemeen' of bij 'laatste vragen'.
    Het zijn trouwens maar heel weinig gebruikers van het forum die niet kiezen voor een bepaald onderwerp.
    Wil je een bepaalde vraag met de antwoorden volgen, dan moet je een vinkje plaatsen bij: email ontvangen bij nieuwe antwoord.
    Eind september hebben we een evaluatie van de nieuwe website en alle op-/aanmerkingen zullen dan worden meegenomen. Voor suggesties voor verbeteringen houden wij ons aanbevolen. Groet Yoka
    beantwoord
  • Hallo Yoka,

    ik heb deze vraag gesteld naar aanleiding van de vraag: Dompelen in kwastglazuur. Om half 2 vanmiddag is deze vraag gesteld en om half 5 was de vraag al verhuisd naar forums. Laatst was er ook al een vraag bovenaan de lijst met laatste vragen naar forums verhuisd.
    Persoonlijk vind ik het erg prettig om een beetje bij te lezen over verschillende onderwerpen, zonder dat ik nu naar iets speciaals op zoek ben, daar is het laatste vragen gedeelte erg geschikt voor.
    Ook voor degene die vragen willen beantwoorden, zoals ik in dit geval.
    mvg, Anneke
    beantwoord
  • Dag Anneke, Na enig zoekwerk ben ik er achter waarom bepaalde berichten niet meer te zien zijn bij 'laatste vragen'. Alle vragen waarbij een oranje vinkje of een slotje wordt geplaatst, verdwijnen uit 'laatste vragen' en zijn alleen in het betreffende forum te zien. Een oranje vinkje geeft aan dat het antwoord door de vragensteller is aangewezen als het juiste antwoord. Ook als de vraagsteller vindt dat hij/zij voldoende antwoord heeft, verdwijnt de vraag uit 'laatste vragen'.
    Ik ben er nog niet achter hoe ik het oranje vinkje kan verwijderen. mvg Yoka
    beantwoord
  • Nu staan alle beantwoorde vragen onder 'laatste vragen'. mvg Yoka
    beantwoord
  • Dank je Yoka,

    Het kost je wel extra werk. Is het een idee om de vinkjes en duimpjes los te koppelen van het verplaatsen? Eerder is er al opgemerkt dat de antwoorden niet meer op volgorde staan, bij het plaatsen van duimpjes, waardoor het verband een beetje verdwijnt. Misschien iets om mee te nemen in de evaluatie?
    mvg, Anneke
    beantwoord
  • Dag Anneke,
    Dank voor het meedenken. De opmerking dat de antwoorden niet meer op volgorde staan door het plaatsen van duimpjes etc. staat al genoteerd als
    aandachtspunt bij de evaluatie in september.
    mgv Yoka
    beantwoord
  • beste
    even nog een aandachtspuntje voor bij de evaluatie in september. als je vragen of vragenreeksen aanvinkt om via mail een bericht te ontvangen dan is het veelal dat er twee links via de mail komen. met de ene kom je op een niet bestaande pagina uit, bij de andere kom je juist uit op de discussie van het onderwerp.
    een voorbeeld:
    met deze link van 22/06/13, 17:49 => http://oud.klei.nl/forum/o/5686/beschilderen
    krijg je deze 404-pagina:
    "Deze pagina bestaat niet (meer).
    Het spijt ons dat u de gezochte informatie niet kunt vinden. Deze pagina bestaat niet (meer) of het kan voorkomen dat er een typefout is gemaakt in het adres."
    de juiste link staat immers in de eerste mail van dezelfde datum om 17:48 => http://oud.klei.nl/forum/o/5685/beschilderen
    ik bemerk dat daar een verschil zit in het node nr
    mvg,
    mjk
    beantwoord
  • Dank voor je bericht. We nemen het mee in de evaluatie. mvg Yoka
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.