ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Witte kraag tussen twee verschillende kleuren glazuur

Hallo allemaal,

Ik had de vraag al eerder bij "dompelen met kwastglazuur" gesteld maar misschien is een nieuw topic beter.

Tussen twee glazuurkleuren van hetzelfde merk is een klein streepje/ringetje niet gedekt. Ik heb een uitsteeksel met latex behandeld en daarna gedompeld. Vervolgens latex verwijderd en andere kleur even dik als de dompeldikte aangebracht.

Werk dat ik geschilderd heb, gaf geen problemen.

Graag zou ik van jullie willen weten of ik het witte kraagje nog kan opvullen met kleur en dit opnieuw kan stoken.

Wat kan er fout gegaan zijn? Ik hoop namelijk in de volgende ronde alles in 1 x foutloos weg te werken.

Ik zie uit naar jullie antwoorden,

Groetjes uit een warm Brabant,

Marieken

3 antwoorden

  • Hallo Marieken, theoretisch zou ik mij kunnen voorstellen dat er een mogelijkheid is dit te voorkomen door gebruik van een tussenlijn in de gewenste glazuurkleur met een ceraline krijtje.
    Bekom je hierover dan toch latex dan zal de kleur van het krijtje na de stook de tussenruimte vullen en de kleuren van het glazuren blijven gescheiden.
    Lucien..., zie ik dit goed, en anders weet jij hierop het juiste antwoord.
    Ben ook benieuwd of dit klopt.
    Groet,truus w.
    beantwoord
  • Heb je ook een detail afbeelding van het witte lijntje? Dat kan misschien wat meer helderheid verschaffen.
    www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Hoi Truus en Michel,

    Bedankt voor jullie antwoord!
    Oi...een foto toevoegen lukt zo snel niet. Ik zal het vanavond even voor jullie proberen.
    Het probleem is dat twee kleuren uiteen lijken te willen kruipen. Wel bij dompelen en niet bij schilderen.
    Het is echt een ieniemienie-lijntje.
    Kan ik een tweede glazuurstook doen en het witte opvullen met kleur? Ik hoop van wel.

    Groetjes,

    Marieken
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.