ALGEMEEN > Diversen > Humor op het atelier

Wat hier weinig aan bod komt is humor. Men is hier altijd zo ernstig bezig. Ik heb wel eens de neiging om een grapje rond een zekere vraag of antwoord te plaatsen, maar vrees weer dat dit niet zo begrepen zal worden. Daarom deze topic. Laat ik even van start gaan:
Onlangs las ik een vertaling uit het Engels: " Leg uw klei op de vleermuis ".( echt, dat stond er )
Of deze vertaling: " een beetje vuursteen aan toevoegen ". Stel dat ik m'n kleiboer zou vragen: 1 kg. vuursteen graag.
Nog een goeie uit een ' open deur-dag ': Bezoeker wijzend naar m'n draaischijf : Wordt daar nu de klei op gebakken ? :-)))) Enig toch ?
gevraagd

31 antwoorden

  • Een toekomstige cursist? die vraagt of het gemaakte werkstuk die avond helemaal klaar dan gelijk mee kan naar huis!!

    Mijn kleinzoon,die met bewondering naar je opkijkt en zegt dat ik zoveel weet van klei en het hem zo goed uit kan leggen zodat hij dat kan maken......

    Hoe vaak wordt er niet gevraagd of het werk ook in de keukenoven gebakken kan worden....



    beantwoord
  • Echt gebeurd bij een kleiboer: Meneer, heb je ouwe klei? Antwoord : Nee, het spijt me, we hebben enkel nog jonge klei zonder gaatjes.
    beantwoord
  • Ik dacht dat klei altijd oud is.
    beantwoord
  • 't Is niet het atelier, maar meer het forum hier.
    De truuks die de ipads met taal uithalen vind ik wel komisch worden.

    Twee voorbeelden:
    " ..tegelijk biscuit stoken en een paar geglazuurde voorbeeldbrieven doen" [voorbeelden]
    ".. mijn oven in mijn werkruimte met een grote raamcontract .." [raampartij ?]

    :-D
    mvg
    liset
    beantwoord
  • Hallo kleiers,

    Dat mis ik hier ook een beetje humor en luchthartigheid. T is allemaal zo serieus! Ik ga ze nog even bruin bakken!

    Fijn weekend.
    beantwoord
  • Mijn kleindochtertje van 8 jaar uit Amsterdam vindt alles wat ik maak even mooi. Maar ik vertelde haar dat ik de laatste tijd erg weinig had verkocht. Zij troostte mij met de opmerking: oma, het zal misschien net zo gaan als met Rembrandt; pas na je dood word jij pas echt beroemd!!
    beantwoord
  • Gezien op Kreta
    Bijlagen:
    beantwoord
  • vervolg op vorige tekeningen
    Bijlagen:
    beantwoord
  • En de volgorde is
    3, 2, 1, 6, 4, 5 ?
    beantwoord
  • Tjalda,
    dan heeft je kleindochter er vast wel wat aan :=)))
    maar jij moet misschien op een houtje bijten .Aaaaaaach.
    Ik heb nog wel een korstje voor je hoor !!!!!!!!!

    Komt vast wel goed oma Wesseling ;+))
    niet wanhopen !!!!!!!!

    Al het goede toegewenst hoor
    groetjes Willy van Veen
    beantwoord
  • 't Is geen grap, maar ook geen vraag, en toch wil ik het plaatsen, dus ik doe t ff hier.

    Kijk eens naar dit vogeltje :-)
    Ik ben er reuze trots op.
    Het glazuur is namelijk gebarsten.
    En ik weet waarom dat zo is.*

    Terwijl dit pas de 2e keer glazuren is voor mij.
    :-))))
    Komt van alle goeie informatie hier op dit forum. Serieus. :-)
    mvg
    Liset
    * Te koud gebakken !
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Tijdens het werken aan een containervorm begroet worden met: "he! Hoe is het met je doos?"
    beantwoord
  • Komt mijn keramiek vriendin een paar werkstukken brengen, die ik voor haar zal stoken. Breekt er bij een mannenhoofd een oor af. O, helemaal niet erg. Mannen luisteren toch nooit.
    beantwoord
  • Uiteraard niet leuk voor de mannen, Tjalda, maar ik lig in een deuk... hihihihih!
    beantwoord
  • of docent die met een grote lange homp klei in zijn handen aan een groep die voornamelijk bestaat uit vrouwen de eerste stap van oren trekken probeert uit te leggen. Hilariteit gegarandeerd!
    beantwoord
  • Lucien, ik hoop dat je voldoende grapjes hebt gevonden op deze site.
    Ik denk dat het goed is dat dit forum zo serieus wordt genomen, daardoor worden er meer vragen gesteld, met het idee/de zekerheid op een antwoord.
    beantwoord
  • Een keramiek atelier "barst" van de humor! Laten we nu niet rond de pot draaien. Als er iets mislukt is het meestal van Oooh en Aahh en ahaaahhaha. De dingen die daaruit voortkomen..kinderlijke vindingrijkheid... Heerlijk. Dat van die oren trekken.. en om over dikke of lange worsten maar te zwijgen...
    T moet gezegd zijn Lucien! Zo een betrouwbare bron op het forum die bovendien gevoel voor humor heeft! Dat is helemaal wat we hier nodig hebben! Dankjewel!
    beantwoord
  • Ik heb een nieuw gebruik van klei gevonden!!! Je hoeft het niet te bakken, de kleur en vorm doen er niet toe. Zelf heb ik het hierna niet hergebruikt, want er zat een luchtje aan.

    De afvoer van het putje bij de douche was verstopt en die wilde ik ontstoppen. De rubberen plopper die ik had paste niet goed op de afvoer. hij sloot niet af en er kon zodoende geen vacuüm gecreëerd worden. Tja en dan? Zaterdagavond er is niks meer open en ik wilde wel douchen. Enfin om een lang verhaal toch ietwat in te korten, van klei heb ik een ring om het putje geprakt. Wat glad gemaakt en hop de plopper erop. 3x ploppen en hups, de hap was ontstopt! Zo zie je maar weer wat je allemaal met klei kan doen. ;-)
    beantwoord
  • Humor op het atelier? Da's na het draaien van een kommetje op de schijf, een glas mooie ronde (!) wijn drinken....!
    beantwoord
  • Ik had een sculptuur gemaakt van een jongetje, waarna mijn kleindochter vroeg of hij ook een moeder had.....
    Heb maar ja gezegd, anders vindt ze dat zielig....
    beantwoord
  • Had voor een vriendin een egel op ware grootte van bruine klei gemaakt, met stalen spijkers als stekels. Ze was er blij mee. Maar vorige week belde ze: onze hond heeft ruzie gehad met jouw egel, sloeg hem de hele tuin door. Wat bleek: een muis had zich door het ontluchtings gat gewurmd en was bezig binnenin een nestje te maken!
    De les die ik hieruit trok: maak je ontluchtings gat niet te groot; pissebedden maken geen lawaai.
    beantwoord
  • Een Nederlandse pottenbakker vond dat het na jaren uitlachen van de Belgen ook wel 's tijd werd dat de Belgen eens om hem ' de Nederlander' kunnen lachen. Dus ging hij naar de Belgische koning en kondigde aan dat hij een groot biervat zou draaien om deze in de gortdroge Sahara plaatsen, zodat de Belgen hem eens lekker konden uitlachen. In de Sahara kun je immers geen bier maken: geen water, geen hop en geen mout voorhanden.
    De koning vond dit toch wel een goed idee, dus de pottenbakker draaide een enorm biervat en zette deze in de Sahara. Toen het vat klaar was ging de pottenbakker bij het vat staan om zich eens flink te laten uitlachen.

    Stonden de Belgen daar al in de rij om een pintje te gaan tappen!
    beantwoord
  • Een belgische pottenbakker heeft twee vrijwel identieke kannen. In de ene kan zit water, in de andere bier. Hij ziet echter het verschil niet tussen de twee kannen en pakt dus telkens de verkeerde.
    Hij zet dan met potlood een kruisje op de waterkan, dat gaat een hele poos goed, totdat het kruisje is weggesleten en afgewassen. Daarom bind hij een draadje op de bierkan, maar door het vele drinken raakt het draadje steeds weg. Dan heeft hij een goed idee, hij gaat ze heel precies opmeten. En wat blijkt, de witte waterkan is 1 cm groter dan de zwarte bierkan.
    beantwoord
  • Tot mijn zeer grote vreugde ben ik afgelopen zaterdag geselecteerd voor de Zomerexpo 2015 in het gemeente museum in Den Haag, opening 11 juli. Twee voorafgaande jaren was het me niet gelukt. Het thema dit jaar is WOEST en ik maakte een grote gemene zwarte kater op een rode kruk. Komt zondag mijn 9 jarige kleindochter op bezoek, bekijkt mijn werkstuk en zegt: oma, je hebt wel eens iets mooiers gemaakt!
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Cute!
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Van een 'newbie':
    de docent van de keramiekcursus vertelde over een groepje vriendinnen, dat een laatst workshop boetseren bij hem deed. Het ging om een vrijgezellenmiddag. De dames wilden graag stijve pikken kleien! Na verloop van tijd - en het meegebrachte wijntje - kwam de vraag of hij voor de foto zijn shirt wilde uitdoen en iets draaien. Net als Patrick Swayze doet in de film Ghost. Hahaha! De arme man wilde liefst zijn atelier uit vluchten...

    [De piemelpotjes stonden trouwens nog te drogen. Sommige zagen eruit of de maakster nog nooit een echte in handen had gehad ;-)]
    beantwoord
  • Is dit humor??
    beantwoord
  • :-) Misschien een topic openen: "seksuele intimidatie op de werkvloer".
    beantwoord
  • Michel, hij bracht het als een grap en ik kon de gein wel waarderen. In ieder geval voldoende om het hier in te brengen. Mijn bedoeling was uiteraard niet om iemand voor het hoofd te stoten.

    (Of ik de juiste persoon voor dat nieuwe topic van Lucien ben, wacht ik eerst maar 'ns af :-/)

    Groet,
    Ante
    beantwoord
  • Ach Ante, dit was ook maar als grapje bedoeld hoor.
    beantwoord
  • 😄 Gesignaleerd en gewaardeerd, Lucien! Ik moet alleen eerst op zoek naar iemand om te intimideren, hè...
    (Zal het forum op de hoogte brengen als het me gelukt is. 😉)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.