ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Welk spuitpistool?

Wij spuiten glazuur met een Eminent glazuur spuit E14HTE met een nozzle van 1,2 mm deze is 10 jaar oud en raakt vaak verstopt.
Wij zijn nu op zoek naar een andere spuit, wie heeft ervaring met een glazuur spuit en met welke nozzle opening?

4 antwoorden

  • Op het forum de rubriek apparatuur en gereedschap staan een aantal antwoorden op je vraag Bas

    Frans
    beantwoord
  • Kijk onder trefwoorden bij: glazuurspuit. Over glazuurspuit zijn 20 topics geplaatst. Het antwoord op je vraag zit er zeker bij! mvg Yoka

    oud.klei.nl/forum/trefwoorden/12/glazuurspuit
    beantwoord
  • Aangenomen dat de glazuur door een voldoende krappe maaswijdte is gezeefd:
    Als de opening van een verfspuit/glazuurspuit/airbrush snel verstopt raakt zitten er waarschijnlijk bramen en krassen in de doorlaat.
    Die kun je er uit polijsten. Zoals je je tanden ook kunt poetsen. Neem een draadje wol, haal het door het gaatje heen, doe er tandpasta op, en haal het heen en weer. Let daarbij op dat je de draad er kaarsrecht doorheen haalt, zodat de doorlaat niet aan begin of eind wijder wordt.
    Gratis. :-) mvg Liset
    beantwoord
  • Bas,na 10 jaar mijn Star S-106 glazuurspuit met 1.4mm nozzle die heel goed bevalt,gebruikt te hebben kreeg ik het laatste jaar daar ook last van,grote ergenis en heb Keramikos benaderd wat ik daaraan kon doen.Ze wilden hem wel nakijken en de service monteur heeft hem helemaal uit elkaar gehaald,goed schoongemaakt en ingesmeerd met vaseline...doet het weer als vanouds!!Was bang dat er iets versleten was maar het is een kwestie van grondig schoonhouden heb ik nu begrepen zodat je geen aanslag krijgt.
    Een nieuwe kost ongeveer 170 euro in die kwaliteit en ik was nu voor 45,37 euro incl BTW en verzenden klaar met een uitleg hoe je hem het beste los kan halen,insmeren en bewaren.
    Het is maar een idee.....
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.