ALGEMEEN > Ovens > beginners vragen

Heb een oven van keramiek instituut haarlem met sitter kiln LT3 gekocht. Binnenmaten ~39 x 44cm
Nu heb ik zoveel vragen want ik heb nooit zelf gestooktšŸ˜³en heb geen verstand van.
Maar dat laat ik voor later.
Kan ik een beeld van 37/38 cm breed erin stoken? Als dat niet kan zijn er hulpmiddelen om het beeld
vertical erin te zetten.(en dat deze blijft staan en niet omvalt)
Ook wil graag koperoxide en de kleur pigment kobalt blauw gebruiken. Is dat mogelijk?
Kan ik ook steengoed en majolica stoken?
Misschien domme vragen maar ik ben echt een beginner. Alvast bedankt voor alle informatie en jullie tijd om mijn vragen te beantwoorden.

3 antwoorden

  • Om te beginnen zou je de gebruiksaanwijzing van de oven kunnen lezen. Kijk via link:
    http://oud.klei.nl/forum/o/3201/Economy%20ovens%20Keramisch%20Instituut%20Haarlem?nm=t
    beantwoord
  • Mariana, een handboek voor beginners aanschaffen is zeker aan te raden. Men kan je hier steeds advies over geven.
    beantwoord
  • Mariana,
    Als de binnenmaten zijn wat jij schrijft, moet je van de hoogte altijd nog enkele centimeters aftrekken.
    Dat is omdat je altijd op de bodem een ovenplaat met afstandhouders moet leggen, en daar dan je werk op.

    Het soort vragen dat jij stelt kun je het beste, denk ik, "live" stellen op bijvoorbeeld een keramiek werkplaats. Bijvoorbeeld dat je een beginners cursus doet en daar de beginselen leert en ook kunt ZIEN en voelen wat er gebeurd. Ook bij anderen die hun eigen experimenten uitvoeren.
    Veel plezier in ieder geval !
    mvg
    Liset
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.