ALGEMEEN > Diversen > alternatief walken

Hallo Ik heb mijn vraag eerder gesteld maar nog geen bevredigend antwoord gekregen, misschien heb ik de vraag wel te beknopt gesteld.
Ik hoop toch dat er mensen zijn die er iets over kunnen vertellen.
Ik doe nu sinds een jaar pottenbakken, sinds kort ook thuis.
Het walken ervaar ik als zwaar vooral op mijn schoudergewricht.
Nu weet ik dat er keramisten zijn die een oude broodmachine gebruiken om mislukte klei te mengen en hergebruiken.
Er zijn ook dure machines die klei vermalen en vacumeren
zodat er niet gewalkt behoeft te worden.Mijn vraag: kan het ook simpel? met een kleine oude broodmachine en daarna in de vacumeer machine zoals je bv. kaas vacumeerd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of weten dat andere mensen het zo doen of gedaan hebben en wat was hun ervaring.Ik hoor graag de (on)mogelijkheid. gr jos

10 antwoorden

  • Een deegmenger is goed voor het mengen van gechamotteerde klei, eigenlijk niet voor draaiklei.
    Dan is walken daarna een must om niet zozeer te mengen alswel de lucht eruit de krijgen. Vacumeren met een vacumerende strengpers is ook mogelijk. Maar vacumeren met een keukenvacumeerder werkt niet. Helaas.
    Misschien een idee om iemand te vragen voor je te walken; of probeer het met je voeten (oorsprong van het woord 'walken').
    Met groet www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Nog zo geen gek idee Michel. Ik heb dit jaren geleden ook David Miller zien doen.
    http://galerie-ancienne-poste.com/fr-fr/artistes/david-miller
    beantwoord
  • http://galerie-ancienne-poste.com/fr-fr/artistes/david-miller
    beantwoord
  • beantwoord
  • Ja dus. Lucien, het was deze keer de www die ontbrak na http://
    beantwoord
  • :-) Thanks Liset. Met de PC ben ik niet zo'n bolleboos.
    beantwoord
  • Never mind.
    'k Leer ook zat van jou, dus.
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Misschien kun je hier iets mee.Even googlen "stack and slam wire wedging by Michael Wendt".Is een filmpje maar mogelijk vind je nog meer info.
    Groetjes Sonja
    beantwoord
  • Walken met je voeten het idee is al lachwekkend ik denk in het begin de uitvoering ook. Ik kan ook na jullie doorverwijzingen geen filmpjes vinden met voorbeelden hierover. Als je met klei werkt krijg je mooie zachte handen mooie zachte voeten is ook leuk dus ik ga het zeker proberen oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Dank voor allen antwoorden.
    beantwoord
  • Hallo Jos,
    Ik kan me voorstellen dat je het walken als zwaar ervaart. Misschien heb je iets aan mijn suggestie: walk niet met je polsen/schouders, maar met je hele lijf!
    Ik hou mijn armen, schouders en romp in een nagenoeg vaste hoek en beweeg vooral vanuit mijn romp en benen. Mijn voeten zet ik op schouderbreedte van elkaar, en de ene voet iets voor de andere. Bij het walken 'schommel' ik dus eigenlijk van het ene been naar het andere.
    Op die manier gooi je je hele gewicht in de strijd. Je gebruikt bovendien de grotere spieren van je romp en benen, die niet zo snel moe worden/geblesseerd raken als je armen en schouders.
    Grtz
    Eefje
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.