ALGEMEEN > Diversen > vraag over epoxy

Ik ben al een tijdje bezig met het zelf maken van sieraden. Ik gebruik veel fimoklei om leuke figuurtjes van te maken.
Ik ben alleen op zoek naar een betaalbare kneedbare epoxy waarmee ik hangers kan maken met kleine edelsteentjes. met fimo kan je namelijk wel iets om een steentje heen maken, maar epoxy hecht veel beter aan verschillende oppervlakken, en ik wil natuurlijk niet dat de steentjes snel weer loslaten.

Weet iemand van jullie waar ik een betaalbare kneedbare epoxy kan vinden? Bijvoorbeeld een epoxy waar normaal mebels etc. mee worden gerepareerd.
apoxy sculpt vind ik wat aan de prijzige kant. En het mag ook best een snelhardende epoxy zijn.
Groetjes, Jantine

1 antwoorden

  • www.formx.nl/products/epoxy/epoxy-clays/index.php

    In de handel is ook Milliput.
    Milliput is een kneedbare krimpvrije epoxy-massa. Het wordt geleverd in 2 staven van elk 56,7 gram. Het wordt gebruikt voor restauratiewerkzaamheden, modelleren, modelbouw, verlijmen en opvullen van o.a. hout, cement, kunststoffen, glas, keramiek en porselein. De uithardingstijd is afhankelijk van de temperatuur. Bij 20-25°C is de massa steenhard na 2-3 uur. Milliput hardt ook uit onder water en is hittebestendig tot 130°C. Uitgeharde Milliput kan worden bewerkt met de zaag, vijl, schuurpapier, slijpmachine, boormachine, draaibank en freesmachine. Leverbaar in 5 kleuren.
    o.a. te koop bij Hazelaar in Soest, www.hazelaar.nl, maar waarschijnlijk oop
    k bij andere leveranciers voor boetseerbenodigdheden.
    Kijk voor adressen bij: wereld van klei > handige adressen > materialen/gereedschappen of klik op de link:
    http://www.klei.nl/wereld-van-klei/materialen

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.