ALGEMEEN > Ovens > Kan de oven naar buiten?

Hallo!
Ik ben kleiner gaan wonen en kan nu met geen mogelijkheid nog een plek vinden om verantwoordelijk binnen te stoken... maar ik heb wel een overdekt balkon! Is het mogelijk (en enigzins veilig) om bij droog weer een verlengsnoer naar buiten te trekken en daar een klein netstroom-oventje te stoken? Of roep ik nu alle onheil over me af?

2 antwoorden

  • Je wacht nu al lang genoeg op een reactie dus ik geef wel even iets van een antwoord, hoewel ik denk dat je oven geen lang leven is beschoren wanneer je die buiten op je balkon zet.

    Lisanne, kijk even in de gebruiksaanwijzing van je oven welke afstanden je oven tot objecten in de omgeving moet houden. Meestal is dat 1 a 1,5 meter. Beoordeel aan de hand daarvan je balkon als plaats voor je oven.

    Persoonlijk denk ik dat de weersinvloeden je oven heel snel defect zullen maken, voornamelijk vanwege de grote luchtvochtigheid. Van dat laatste heb je binnenshuis veel minder last.
    Maar van elektrotechniek heb ik geen verstand.

    Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt.
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Mijn oven staat in een vochtige open schuur. Dat gaf wel wat roest op het deksel van gelakt metaal, maar verder heb ik er geen last van.
    Als je op je balkon wilt stoken, lijkt het me wel erg verstandig om een geaard buitenstopcontact op het balkon aan te (laten) leggen en geen verlengsnoer door een balkondeur of zo neer te leggen. gebruik in elk geval een snoer dat geschikt is voor buiten (tuincentrum) en leg het niet op de grond, zou ik zeggen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.