ALGEMEEN > Gebruiksaanwijzingen > Handleiding Ve-ka oven type RCVV 50 of zoiets....

Hi, Ik heb via via een Veka bovenlader oven gekregen echter zonder handleiding voor de besturing... : - )
Bij type staat: RCKV 50 of RCVV 50 of zoiets (kan het nier goed lezen....
Op de besturing zit rechts bovenaan een graden draaimeter met verdeling van 100 t/m 1200 graden. Linksonder zit een witte schakelaar op een (links rood vlak, bovenin midden klein zwart vlak en rechts een groen vlak met een verdeling van 1 2 3 4 off on en full erop te lezen.

Heb hier al gezocht in de handleidingen maar zie die van mij er niet bij staan. Heeft iemand hier een handleiding of gebruiksaanwijzing van of kan mij vertellen hoe deze werkt?
Bijlagen:

9 antwoorden

  • Volgens mij is recht boven een gradenschaal die je in kan stellen op de temperatuur waarop de oven af moet slaan. De knop links onder is de zg. 'energie regelaar'. Hiermee kan je bepalen hoe snel de oven moet gaan. Vertraagt stoken bij de eerste honderd graden van een biscuitstook en, zo nodig niet te snel door de kwartssprong (573 graden). Dit betekent dat je deze regelaar tussentijds moet veranderen van instelling.
    Succes ermee
    www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Contact opnemen met Ve-Ka,zij kan je vast aan een gebruiksaanwijzing helpen.
    beantwoord
  • idd contact opnemen met VEKA, via de mail een foto van de oven sturen, en vragen om een gebruiksaanwijzing, die sturen ze je dan met de mail, ik heb dat toentertijd ook gedaan en kreeg er zelf stookschema's bij voor biscuit en glazuur. En af en toe heb ik nog wel eens een vraag, en krijg daar altijd keurig antwoord op.
    Prima service !!!
    beantwoord
  • Ben al een week met Ve-Ka bezig maar nog steeds (niet) geen juiste handleiding gekregen.....
    beantwoord
  • Informeer eens bij Mojo Keramiek, www.mojokeramiek.nl
    beantwoord
  • Website: www.mojokeramiek.nl
    Telefoon: 0513-460876
    Adres: Butergers 3, 8401 MA Gorredijk (Frl.)
    beantwoord
  • vreemd ...ik heb met vragen dezelfde dag nog mail,
    vind hun service juist prima, heb dat met andere bedrijven wel anders mee gemaakt. succes
    beantwoord
  • Beste mensen,
    Bedankt voor de reacties!

    Heb gisteren gewoon maar gebakken in de oven volgens de uitleg van Michel...
    Kwart voor 5 's middags begonnen en om half 2 's nachts was ik op de eindstand van 950 graden.
    Mede doordat de oven tussentijds een paar keer uit gegaan was doordat de pin boven de besturing ermee ophield.
    Uiteindelijk een ovensteen erop gelegd en toen is hij mooi geleidelijk richting de 950 graden 'gelopen'.
    In het begin heb ik de 'energie'schakelaar eerst op 1 gezet. Daarna naar de 2 enz....
    Het spul is mooi gebakken!
    beantwoord
  • Om mijn vraag maar compleet te maken de volgende aanvulling zodat het nu en in de toekomst voor iedereen duidelijk is die eenzelfde oven kopen of 'krijgen' zonder aanwezige handleiding......

    Inmiddels heb ik gisteren via de post de handleiding ontvangen die bij de oven zou horen

    Hij is identiek aan de hier reeds geplaatste download van de Ve-Ka types SVK40-0 en KVK/40-0.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.