ALGEMEEN > Diversen > Kunstboom

Heb een holle boomstam gevuld met werkjes en beeldjes van de kleinkinderen (tussen 3 en 10 jaar)de werkjes zijn gekleefd met twee koponentenlijm. Nu worden die beeldjes groen door buiten in weer en wind te staan. Weet er soms iemand hoe ik die werkjes terug wit krijg? ik durf ze niet afspuiten met de hoge druk. Bedankt voor een antwoordje.
Bijlagen:

7 antwoorden

  • Misschien met een verdunde bleekwateroplossing???
    beantwoord
  • Wat een leuk idee, al die beeldjes bijeen in een boomstam!
    De beeldjes die ik buiten heb staan, maak ik ieder voorjaar schoon met "groene-aanslagverwijderaar". Die is bij de drogist van HG (=duur) te koop, maar soms ook bij Action, Aldi of Lidl (in Nederland). Als ze heel erg groen zijn, gebruik ik het puur en schrob ze met een afwasborstel.
    beantwoord
  • Dag Maria,
    Het zal een heel werk zijn, maar hier gaat het om alg, als ik het goed zie, deze verwijder ik altijd door een natte spons,flink door zandbak/of geel zand halen en je poetst al het alg weg. Even afspoelen met water, klaar!!
    Het kan ook met een borstel met schoonmaakzijn.
    Ik heb altijd baat bij de zand aan de spons methode.
    In groeven kan een tandenborstel dienst doen. Ook met het zand, vanzelf.
    Misschien willen de `kleintjes` wel helpen, dan wordt het klusje nog gezellig ook. Succes.
    beantwoord
  • Alle genoemde methoden zijn prima. Met de groene-aanslag-verwijderaar 1x per jaar, blijft 't het hele jaar mooi.
    Ik heb geen aandelen :-), ha, ha.
    beantwoord
  • Alg op tuinbank e.d. verwijder ik in het voorjaar gewoon met afwaszeep of goedkope allesreiniger. Deze doe ik in een spuitbus en spuit het op. Laat het even inwerken en daarna schoonmaken met een borstel. Voor deze kleine onderdeeltjes is een afwasborstel en/of voor de zeer kleine onderdelen een oude tandenborstel zeer handig. Daarna met water afspoelen.
    beantwoord
  • Bedankt allemaal voor de goede raad.
    Ga dit proberen met de aanslag-verwijderaar want ik kan niet te hard drukken met een borstel daar ik de beeldjes niet kan vast nemen.
    beantwoord
  • Dag Maria,
    Wat een massa kleinkinderen heb jij !
    :-)
    Maar nu je vraag:
    Dat is heel simpel namelijk.
    Groene aanslag ontstaat altijd alleen in schaduw en vocht. Dus zet gewoon je holle boomstam in de zon.
    Is het groen verdwenen (na enkele dagen, afhankelijk van het weer), dan zet je de holle boom weer op de goede plek terug.

    Daar hoef je verder geen werk voor te verrichten en al helemaal geen chemicaliƫn voor te gebruiken.
    Succes !
    Liset
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.