ALGEMEEN > Glas > Glaspoeder

Is er iemand de me kan vertellen hoe ik van oude gekleurde flessen glaspoeder kan maken ik heb namelijk op school geen budget om dit in de handel te kopen en wil het graag gebruiken in combinatie met ongebakken klei.

2 antwoorden

  • Hoi Mario,

    Ik maak van kleine stukjes glas glaspoeder met een ouderwetse handkoffiemolen ( voor € 3,- gekocht bij de kringloopwinkel). Deze methode werkt prima, maar is waarschijnlijk alleen handig voor kleine hoeveelheden.
    beantwoord
  • Mario, wat toeval dat je dit aankaart. Ik wou dit vandaag nog als TIP meegeven. Ongekleurd glasbokaaltjes kan je gebruiken als Fritte. Dit is in poedervorm in de handel.
    digitalfire.com/.../glass_cullet_810.html
    Je hoeft er wel nog kaolien of/en veldspaten aan toevoegen.( 10- 30 % ) Met 5 - 10% Tinoxide heb je een opaak glazuur.
    Er is wel wat werk aan dit tot fijn poeder te vermalen. Een dikwandige metalen buis met zware gelaste bodem en een vol-metalen cilinder die in de buis past ( met wat speling ). Kan je laten maken bij een smid. Het verkregen poeder door een zeef 120 mesh. halen. De rest weer in de grinder.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.