ALGEMEEN > Tips > Hangmatje

Deze tip heb ik van een van de docenten van het SBB, dus hij is niet van mezelf.

Als je een ronde vorm wilt opbouwen, bv. een ronde schaal, opgebouwd met rollen, kun je met een ronde, plastic afwasbak en een theedoek een soort hangmatje maken. Leg een theedoek over een afwasbak en maak deze aan de buitenkant vast met tape of (mijn idee) een mallenelastiek. Als je nu je vorm opbouwt, plat de onderkant niet af, zoals dat zou gebeuren als je op tafel werkt.
Bijlagen:

3 antwoorden

  • Ik gebruik hiervoor een gipsen mal, die een holling heeft van een bal, werkt ook uitstekend.

    Gips gieten in een voor gesmeerde emmer, (van wege het loslaten,) als de gips iets steviger wordt een bal indrukken, niet te diep anders komt de bal er nooit meer uit. en is de holling te diep om mee te werken.

    gr Jeltje
    beantwoord
  • Het is ook heel handig om naast het hangmatje van Karin, kleine kussentjes te maken.

    Vulling van een oud kussen, of ander zacht materiaal in een plastic zak stoppen. Dichtknopen.
    Of kleine kussentjes maken, van stof en daar een zakje om heen.
    Je bal of ander rond werkstuk, wat ook aan de onderkant rond moet blijven, kan hier heerlijk op liggen!!
    beantwoord
  • Tandenschuim (verpakkingsmateriaal) werkt ook fijn. Dus gewoon een stuk van dit schuimplastic met de 'tanden' naar boven, op je werkblad leggen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.