ALGEMEEN > Engobe - Bodystain - Glazestain - Kleurpigmenten - Majolica - Sinterengobe > Roest kleur met engobe

Kan iemand mij vertellen hoe ik een roestig uiterlijk kan maken?
Ik heb rode klei met ijzeroxide geprobeerd maar het resultaat vind ik niet mooi, ik wil het een oranje-bruine roestkleur bereiken.

8 antwoorden

  • Je vraag is niet duidelijk. Wat heb je precies geprobeerd ? Klei-uiterlijk ? Glazuur-uiterlijk ? Engobe-uiterlijk ?
    beantwoord
  • Kijk eens onder trefwoord: roestig uiterlijk of klik op link
    http://oud.klei.nl/forum/trefwoorden/1804/roestig%20uiterlijk
    beantwoord
  • Ik ben momenteel aan het experimenteren met een sinterengobe waaraan ik een roestkleurig pigment toevoeg. Het resultaat is nog niet bevredigend (de kleur is te vaal), maar ik denk dat als ik het percentage opvoer van 6% naar 10% of nog meer ik er wel zal in slagen. Ik laat je iets weten als mijn proefjes beter lukken.
    beantwoord
  • Rapid rust van majco kun je nat het bakken erop smeren. Dit is een tweecomponenten spul met kleine vezeltjes ijzer. Door het andere goedje erbij te doen, roesten de ijzerdeeltjes. Wat je er ook mee insmeert ziet er beroest uit. Het duurt wel een paar dagen voor het geheel uitgeroest is. Ik heb twee beelden ermee ingesmeerd. Kan als je wil er morgen foto's van maken.
    beantwoord
  • Beelden staan al jaren buiten vandaar de groene aanslag. De mannelijke versie wat dunner ingesmeerd, vandaar ietsjes lichter en vlekkiger. Hoop dat je wat aan hebt.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Hallo Daan,
    Waar koop je die rapid rust van majco?
    Heb gezocht op google maar kan er niks van vinden.
    Lijkt me leuk om ook eens wat mee te doen.
    Groetjes Carien
    beantwoord
  • Hallo carien, leim&zwa in Elsloo verkoopt alle mayco glazuren. Kijk maar eens op haar site of op fb.
    beantwoord
  • Toevallig zag ik dat rapid rust op deze site te koop.

    keramiekland.nl/.../magic_metallics
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.